ثروت خانواده نخست وزیر جدید بریتانیا با عبارت "ثروتمندتر از پادشاه" توصیف شد

© AFP 2023 / DANIEL LEALBritain's former Chancellor of the Exchequer, Conservative MP, Rishi Sunak arrives back at his home in London on October 22, 2022
Britain's former Chancellor of the Exchequer, Conservative MP, Rishi Sunak arrives back at his home in London on October 22, 2022 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.10.2022
عضو شوید
ریشی سوناک، رئیس سابق خزانه داری بریتانیا که پست نخست وزیری این کشور را بر عهده خواهد گرفت، از پادشاه بریتانیا ثروتمندتر است.
به گزارش اسپوتنیک، آکشات مورتی همسر نخست وزیر جدید بریتانیا، وارث بنیانگذار و رئیس سابق غول فناوری هندی Infosys، نارایانا مورتی است که با ثروت 4.5 میلیارد دلار در رتبه 553 در رتبه بندی جهانی فوربس قرار دارد. . گفته می شود که آکشاتا مورتی سهام زیادی در امپراتوری فناوری اطلاعات پدرش به ارزش 430 میلیون پوند (487 میلیون دلار) دارد.
ثروت کل سوناک ها، طبق فهرست ثروتمندان ساندی تایمز، حدود 730 میلیون پوند (827 میلیون دلار) است. برای مقایسه، ثروت پادشاه چارلز سوم بریتانیای کبیر در همان سال حدود 370 میلیون پوند (419 میلیون دلار) تخمین زده شد، واشنگتن پست با تاکید بر اینکه سوناک اولین نخست وزیری خواهد بود که ثروتمندتر از پادشاه بریتانیای کبیر
همسر سوناک علاوه بر سهام غبطه‌انگیزش در Infosys، مالک شرکت سرمایه‌گذاری استارت‌آپ Catamaran Ventures UK است و در حدود نیم دوجین شرکت دیگر نیز سهام دارد. این زوج همچنین دارای حداقل سه خانه در بریتانیا و همچنین املاک و مستغلات در سانتا مونیکا (کالیفرنیا، ایالات متحده آمریکا) به ارزش حدود 6 میلیون دلار هستند.
گاردین می نویسد که ریشی و آکشات، که دو دختر بزرگ می کنند، معمولا یک هفته را در خانه پنج خوابه خود در غرب لندن می گذرانند و آخر هفته به یورکشایر شمالی سفر می کنند، جایی که در یک عمارت 400000 پوندی زندگی می کنند که به چیزی شبیه به آن تبدیل شده است. این عمارت دارای یک مرکز صحی با استخر سرپوشیده، سالن بدنسازی، استودیو یوگا، جکوزی و زمین تنیس است.
این واقعیت که سوناک دوباره نامزدی خود را برای پست رهبری حزب محافظه کار و نخست وزیری کشور مطرح کرد در 23 اکتبر مشخص شد. وزیر سابق پیش از این در تابستان پس از کناره گیری بوریس جانسون، نامزدی خود را برای این سمت مطرح کرده بود. با این حال، سپس پیروزی در مسابقه توسط لیز تراس به دست آمد که پس از 44 روز تصمیم به استعفا گرفت.
پس از اینکه تراس در 20 اکتبر علناً اعتراف کرد که از عهده وظایفش برنمی آید، سوناک در مبارزه برای پست های رهبر حزب محافظه کار و نخست وزیری کشور محبوب شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала