واکنش جمعیت درباره درگیری های بدخشان: نگاه سرکوبگرانه مردم را به مبارزه وادار کرده است

© @https://twitter.com حزب جمعیت به رهبری صلاح الدین ربانی
حزب جمعیت به رهبری صلاح الدین ربانی  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.10.2022
عضو شوید
جمعیت اسلامی افغانستان کشتار بی‌رحمانه و خونینِ شماری از مجاهدان و فرماندهانی‌را که به منظور رهایی مردم از ظلم و جنایت‌های گروه ط‌البان پسین در ولایت بدخشان به مبارزه‌ی مسلحانه روی آورده بودند، را نکوهش کرد.
به گزارش اسپوتنیک، حزب جمعیت اسلامی در واکنش به درگیری های پسین در بدخشان میان گروه طالبان و نیروهای جبهه مقاومت ملی در برگه رخنامه اش با انتشار اعلامیه ای نوشت: نگاه غاصبانه به قدرت، نفی تمام شیوه‌های مسالمت‌آمیز، خشونت‌گستری و سرکوب روزافزونِ حقوق اساسی و تحقیر شهروندان توسط گروه ط‌البان سبب شده است تا مردم برای دفاع از عزت و شرف‌شان در برابرِ قساوت و استبدادِ این گروه به مبارزه‌ی مسلحانه متوسل شوند.
منع فیر های شادیانه در روزهای عید در بدخشان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.10.2022
نبردهای شدید در بدخشان/ فرمانده حمید هم جان باخت
این حزب درباره کشتار گروه طالبان افزوده است: کشتار اسیران و سر بریدنِ مخالفان در تعارض با اصول اخلاقی جنگ در اسلام و معیارهای حقوق بشری می‌باشد، ولی گروه ط‌البان به هدف جلوگیری از تحرکات عدالت‌طلبانه‌ی عمومی، با ارتکاب چنین جنایت‌های نابخشودنی و توهین‌آمیز به اشاعه‌ی ترس و هراس در میان مردم اقدام می‌نماید.
در ادامه این اعلامیه آمده است، که ممکن است مردم افغانستان برای مدتی هزینه‌ی تحمیلِ توطیه‌آمیز گروه طالبان بر سرنوشت سیاسی کشور و ظلمِ گروه مذکور را بپردازد، اما یقینا این معادله‌ی خون و جنایت پایان خواهد یافت و مردم افغانستان قادر خواهند شد با تشکیل اقتدار ملی جنایت‌کاران سیاه‌اندیش را به پنجه‌ی قانون و عدالت بسپارند.
او درباره مسئولان امروز بدخشان نوشته است: کسانی‌که ام‌روز در بدخشان پیش‌تر از همه برای قتل مردم آستین بر زده‌اند باید بدانند که به گواهی تاریخ، بدخشانیان در هر مبارزه و تحولِ عدالت‌طلبانه‌ی مردمی نقشِ رهبری‌کننده را داشته‌اند و به هیچ گروهِ شرارت‌پیشهٔ اجازه نداده‌اند جرئت کند تا برای تطبیق اهداف مغرضانه خویش از آن‌ها استفاده‌ی ابزاری نماید. بی‌تردید قتل چنین مردمی در راستای اغراضِ دیگران، سرافکندگی سهم‌گینی را برای قاتلان به دنبال خواهد داشت.
در پایان این خبرنامه آمده است، که از جانب دیگر، جنگ و کشتار خونین جوانان مسئولیت‌های اخلاقی را متوجه همه‌ی طرف‌ها می‌کند و جدا باید دقت کنیم که در قبال ریخته‌شدن خون ظرفیت‌های آینده‌ی وطن مسئولیت‌پذیر باشیم و اجازه ندهیم یک گروه منحرف ظرفیت‌های جوان را پرپر کند و مردم را نسبت به آینده‌ی کشور شان نا امید سازد. جمعیت اسلامی افغانستان ضمن همدردی با خانواده‌های مصیبت‌دیده‌ی کشتارهای خونین بدخشان، از الله متعال برای شهدا بهشت برین و برای زخمی‌ها شفای عاجل استدعا می‌نماید.
یادآوری می کنیم، که در هفته پسین درگیری های خونین میان نیروهای جبهه مقاومت ملی و جنگجویان گروه طالبان در این ولایت رخ داد، که بیش از 60 جنگجوی گروه طالبان و بیش از 25 نیروی جبهه مقاومت ملی به شمول دو فرمانده این جبهه کشته شدند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала