اندونزیا آمادگی دیدار بایدن با پوتین را می گیرد

© Sputnik / Mikhail Metzel  /  مراجعه به بانک تصاویر Президент РФ Владимир Путин и президент США Джо Байден во время встречи в Женеве на вилле Ла Гранж
Президент РФ Владимир Путин и президент США Джо Байден  во время встречи в Женеве на вилле Ла Гранж - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.10.2022
عضو شوید
خوزه آنتونیو موراتو تاوارس سفیر اندونزیا در مسکو اعلام کرد که اگر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه تصمیم بگیرد شخصاً در نشست گروه 20 شرکت کند، اندونزیا آماده است تا دیدار وی با جو بایدن همتای امریکایی را ترتیب دهد.
به گزارش اسپوتنیک، این دیپلمات گفت:"اندونزیا از انجام این کار بسیار خوشحال خواهد شد. ما قبلاً نیز چنین کارهای را انجام داده‌ایم. به طور مثال، در جریان درگیری در کامبوج، اندونزیا جلسات غیررسمی را در جاکارتا بین رهبران ویتنام و کامبوج ترتیب داد که در آن زمان اختلاف داشتند. آنها با کوکتل شروع کردند، اما رابطه بین آنها تقویت شد. به این ترتیب ما وعده نمی دهیم که بلافاصله چیزی را حل کند، اما ارتباط ساده (رهبران) با یکدیگر می تواند به پیشبرد بحث ها کمک کند."
اندونزیا از روسیه سو-۳۵ میخرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.03.2018
اندونزیا از روسیه سو-۳۵ میخرد
وی افزود که جاکارتا از پوتین دعوت کرده اما تصمیم گیری درباره شرکت با مسکو است.
سفیر اندونزیا در پایان گفت: "رئیس جمهور اندونزیا شخصاً به مسکو آمد تا از روسیه برای شرکت در اجلاس سران دعوت کند. روسیه به عنوان یکی از اعضای گروه 20 به اندازه هر کشور یا اتحادیه دیگری مهم است. علاوه بر این، اندونزیا حق ندارد دعوت نامه ها را پس بگیرد - اما ما به مثابه کشور میزبان حق انحصاری دعوت از شرکت کنندگان بیشتر را داریم."
به اصطلاح "جلسات کوکتل" توسط اندونزیا در بوگور در سال 1988 و در جاکارتا در سال 1989 به عنوان تلاش برای حل مناقشه در کامبوج آغاز شد. در آنها نمایندگان همه طرفین متخاصم و همچنین کشورهای آسه آن، ویتنام و لائوس حضور داشتند. این امر امکان برقراری تماس های مستقیم و توافق بر سر برگزاری یک کنفرانس بین المللی در پاریس و در نهایت دستیابی به توافق بر سر راه حل سیاسی جامع را فراهم کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала