Agencia de noticias Sputnik - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
چندرسانه ای
چندرسانه ای - گزارش تصویری، کاریکاتور و داده نمای در موضوعات مختلف را در بخش چندرسانه ای خبرگزاری اسپوتنیک مولتی میدیا ببینید

امریکا قصد دارد افغانستان را کشور حامی تروریزم معرفی کند

© US Army / Staff Sgt. Shane HamannUS Army soldiers provide security for members of their team near the Afghanistan-Pakistan border
US Army soldiers provide security for members of their team near the Afghanistan-Pakistan border - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.10.2022
عضو شوید
لورن بوبرت، عضو کانگرس امریکا از حزب جمهوری خواه، لایحه ای را به کانگرس ارائه کرده است تا افغانستان را درج فهرست کشورهای حامی تروریزم نماید.
به گزارش اسپوتنیک، لورن بوبرت، یکی از اعضای کانگرس امریکا از وزارت امور خارجه امریکا خواسته است تا افغانستان را مانند ایران، کوریایی شمالی، سوریه و کیوبا درج فهرست کشورهای تروریستی نماید.
لورن بوبرت تذکر داده گفت: "این که بایدن رئیس جمهور فعلی امریکا، عاجل افغانستان را به طالبان تسلیم کرد و پروسه عقب نشینی ناسالم امریکا منجر به کشته شدن 13 سرباز امریکایی شد. عواقب ناگوار را باخود داشت. حالا افغانستان دوباره به پناهگاه امن تروریستها تبدیل شده است و این روند نه تنها به افغانستان، بلکه به منطقه نگران کننده است. اکنون تروریست ها به بیش از 7 میلیارد دالر سلاح، وسایل نقلیه زمینی و هوایی که ما در آنجا رها کرده ایم، دسترسی دارند. داعش و القاعده در حال افزایش هستند و روابط نزدیک با طالبان دارند".
Военнослужащие армии США в провинции Кандагар, Афганистан - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.10.2022
طالبان: امریکا بدون مجوز و دلیل منطقی به افغانستان حمله کرد
بوبرت تاکید کرد که اکنون آنها فرصت دارند که به خاک ایالات متحده حمله کنند.
میتوان گفت که امریکا به این شکل سعی می ورزد شکست خود را با شناختن افغانستان به مثابه کشور تروریستی برائت دهد.
محمد اسماعیل حیدر آگاه سیاسی در مورد بحران فعلی افغانستان ابراز نظر نموده به اسپوتنیک گفت: "تاریخچه ایجاد طالب و داعش معلوم است و ما شاهد هستیم که امریکا به خاطری تحمیل اهداف‌اش به دولت های دست نشانده خود چون افغانستان، پروژه خاص را ایجاد کرده و از سابق قصد کشانیدن روسیه به بحران اوکراین را داشت. این پلان به بودجه بزرگی نیاز داشت و امریکا مجبور به کاهش مصارف نظامی شد. به همین علت، امریکا به طوری مستقیم و چشم سفیدانه با طالبان مذاکرات و قرارداد های را انجام داد که در نتیجه افغانستان را خلاف تمام نورم های اخلاقی، کاملاً به طالبان واگذار شد و شرایط خروج خود را به میل خود فراهم نمود.
وی افزود که اکنون امریکا به بهانه های مختلف می خواهند افغانستان را درج فهرست سیاه خود نمایند که عواقب ناگوار و محدودیت های بیشتر برای مردم بیچاره افغانستان خواهد داشت. بار دیگر به افغانها خیانت و جفا می شود که ممکن منجر به فاجعه بزرگ شود .
Секретарь Совета безопасности России Николай Патрушев - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.09.2022
طالبان تاکنون از پیروزی بر امریکا خوشحالی دارند
یحیی چاووش رهبر حزب خط سوم در این ارتباط روشنی انداخته گفت: "اخیراً رهبران سازمان "سیا" با رهبری نظامیان و نیروهای استخبارات پاکستان، با رهبری استخبارات افغانستان در کشور و قطر تماس های در این ارتباط داشتند. "سیا" و رهبری امریکا می خواهند که طالبان به ایشان اجازه بدهند تا از 2 تا 3 هزار نیروهای کوماندو یا متخصصین خود را در شمال افغانستان مستقر کنند. تروریستهای را آماده کنند تا درد سر به همسایه های شمالی شوند. امریکا قصد دارد خودش چنین اقدامات را انجام دهد و سعی می ورزد تا طالبان را تحت فشار قرار دهند و ذهنیت جامعه جهانی را چنان وانمود کنند که گویا افغانستان به گروپ های تروریستی مبدل شده باشد. درحالی که امریکا خودش علاقمند است که از افغانستان چنین نیروی را ایجاد نماید تا در منطقه به همه همسایه ها مزاحمت کنند.
میتوان گفت که امریکا به این شکل سعی می ورزد شکست خود را با شناختن افغانستان به مثابه کشور تروریستی برائت دهد. اما جهانیان حقایق را درک کردند. دیگر امریکا در افغانستان تاثیر نخواهد داشت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала