آمریکا: از تحریم برای جلوگیری از ارسال "سلاح های خطرناک" به روسیه استفاده می کنیم

© Sputnik / Vitaly PodvitskiСША выразили готовность предотвращать санкциями передачу РФ " опасных вооружений
США выразили готовность предотвращать санкциями передачу РФ  опасных вооружений - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.10.2022
عضو شوید
وزارت خارجه آمریکا از آمادگی خود برای اعمال تحریم ها جهت جلوگیری از ارسال پهپاد های ایرانی به روسیه که ایالات متحده ادعا نموده از آنها در جنگ اوکراین کار گرفته می‌شود، خبر داده است.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن کاملا مصمم است تا با اعمال تحریم مانع ارسال ادعایی تسلیحات از ایران به روسیه شود.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، گفت ایالات متحده، فرانسه و بریتانیا در یکی از نشست‌های شورای امنیت موضوع گزارش‌ها درباره اقدام ایران در انتقال پهپاد به روسیه را مطرح کردند.
او افزود: "ما برای اعمال تحریم‌ها و سایر ابزارهای مناسب علیه همه عواملی که در انتقال این تسلیحات نقش دارند، تردید نخواهیم کرد."

در بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا که در پی اخبار ادعایی مبنی بر ارسال پهپاد از سوی ایران به روسیه منتشر شده، آمده است:" متعهد و مصممیم تا با شرکا و متحدان خود برای جلوگیری از انتقال تسلیحات خطرناک به روسیه همکاری کنیم. قطعا و بدون تردید از تحریم ها و دیگر ابزار ممکن علیه آنهایی که در این امر (انتقال سلاح) دخیل هستند، استفاده می کنیم."

پیشتر، سعید ایروانی نماینده ایران در سازمان ملل اخبار مبنی بر این‌که ایران به روسیه پهپاد ارسال کرده است تا این کشور در درگیری ها در اوکراین از آن استفاده کند را رد کرد.
دیمیتری پولیانسکی معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل نیز گفته بود که اظهارات کشورهای غربی مبنی بر ارسال پهپادهای ایرانی به روسیه صرفا بهانه ای ساختگی برای اعمال فشار بر مسکو و تهران است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала