نگرانی گوترش ازحضور تروریستان در افغانستان

© AP Photo / Seth Wenigدبیر کل سازمان ملل انفجار تروریستی امروز در مترو سن پترزبورگ را قویا محکوم کرد
دبیر کل سازمان ملل انفجار تروریستی امروز در مترو سن پترزبورگ را قویا محکوم کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.10.2022
عضو شوید
دبیرکل سازمان ملل در پیامی دیداری به کنفرانس همکاری‌های بین‌المللی و منطقه‌ای برای مبارزه با تروریسم در دوشنبه گفت، که امنیت مرزها کلید مبارزه با تروریسم است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از افغانستان انترنشنل، انتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در پیامی دیداری به کنفرانس همکاری‌های بین‌المللی و منطقه‌ای برای مبارزه با تروریسم در دوشنبه گفت، که امنیت مرزها کلید مبارزه با تروریسم است.
گوترش گفت "سازمان ملل متعهد است که دست در دست شما در این تعهد حیاتی کار کند".
گوترش  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.10.2022
واکنش گوترش در پیوند به حمله خونین به آموزشگاه کاج
او افزود "من از تلاش‌های تاجیکستان و شرکای ما برای پشتیبانی از همکاری‌های بین‌المللی در پیشگیری و مبارزه با تروریسم استقبال می‌کنم".
مقام‌های تاجیکستان در این کنفرانس از افزایش قاچاق مواد مخدر از افغانستان و همچنین حضور گروه‌های تروریستی در این کشور ابراز نگرانی کردند.
وزیر داخله تاجیکستان به شرکت‌کنندگان گفته طالبان تاکنون به بیش از سه هزار نفر "از اعضای گروه‌های تروریستی" پاسپورت افغانستان را داده‌اند.
انتونیو گوترش در این کنفرانس تاکید کرد "بیایید باهم برای تقویت صلح و حقوق بشر در آسیای میانه و فراتر از آن تلاش کنیم."
یادآوری می کنیم، که کنفرانس "همکاری بین‌المللی و منطقه‌ای امنیت و مدیریت مرزها برای مقابله با تروریسم و ‌جلوگیری از حرکت تروریست‌ها" روز سه‌شنبه ۲۶ میزان ۱۴۰۱ برای دو روز در دوشنبه، پایتخت تاجیکستان آغاز به کار کرد.
این کنفرانس دو روزه با همکاری سازمان امنیت و همکاری اروپا، تاجیکستان، دفتر مبارزه با تروریسم سازمان ملل، اتحادیه اروپا، عربستان سعودی و قطر برگزار شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала