سخنگوی وزارت تحصیلات عالی طالبان: تنخواه استادان دانشگاه که در بیرون درس می خوانند، پرداخت می شود

© Photo / وزارت تحصیلات عالی افغانستانوزارت تحصیلات عالی افغانستان
وزارت تحصیلات عالی افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.10.2022
عضو شوید
سخنگوی وزارت تحصیلات عالی گروه طالبان می گوید، که در تصمیم این گروه درباره تنخواه استادان دانشگاه که در خارج از کشور مشغول تحصیل هستند، تجدید نظر شده و معاش این استادان پرداخت می شود.
به گزارش اسپوتنیک، احمد تقی سخنگوی وزارت تحصیلات عالی گروه طالبان (سه‌شنبه‌شب 26 میزان) در تویترش نوشت، که با تلاش این وزارت و "مهربانی" نخست‌‌وزیر این گروه، در تصمیم قطع تنخواه تجدید نظر شده و تنخواه استادان مشغول تحصیل در خارج پرداخته می شود.
پیش از این، دفتر نخست‌وزیر طالبان در پاسخ به درخواست وزارت تحصیلات عالی این گروه مبنی بر پرداخت تنخواه استادان دانشگاه ها که در خارج مشغول تحصیل هستند، گفته بود که این استادان مستحق تنخواه نیستند.
این در حالی است که استادان در خارج از کشور می‌گویند، که در شرایط بد اقتصادی قرار دارند.
در هفته های پسین یکی از استادان دانشگاه تخار که در خارج از کشور به‌سر می‌برد، گفته بود که یک دختر بیمارش را به‌دلیل تنگ‌دستی از دست داده است. او گفته بود، که توان درمان فرزندش را نداشت.
پس از قطع تنخواه استادانی دانشگاه های افغانستان که در بیرون از این کشور درس میخوانند، استادان دانشگاه های افغانستان خواستار تجدید نظر گروه طالبان در تصمیم این گروه مبنی بر قطع معاش استادان شامل بورسیه بودند.
یادآوری می کنیم، که با چیرگی گروه طالبان بر افغانستان در 15 اگوست سال گذشته میلادی، تنها از دانشگاه کابل بیش از 300 استاد به بیرون از کشور رفتند و گروه طالبان بیش از 40 درصد تنخواه استادان دانشگاه ها را کم کردند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала