کار ساخت بند آبگردان "توری" در زابل آغاز شد + ویدیو

© @https://twitter.com زابل
زابل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.10.2022
عضو شوید
کار ساخت بند آب‌گردان "توری" در شهر قلات مرکز ولایت زابل آغاز شد و قرار است این بند با هزینه 97 میلیون افغانی در مدت شش ماه ساخته شود.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت انرژی و آب می‌گوید که این بند افزون بر آب‌یاری 600 جریب زمین، ظرفیت تولید 100 کیلووات برق را نیز خواهد داشت.
مولوی عبداللطیف منصور، سرپرست وزارت انرژی و آب، در این باره گفت: "ما نمی‌خواهیم که منتظر جامعه جهانی باشیم ما باید از منابع طبیعی که داریم استفاده بکنیم."
این بند از بودجه شرکت توسعه ملی ساخته می‌شود و به گفته مسوولان وزارت انرژی و آب، پس از این کار عملی سازی پروژه‌های بزرگ به شرکت‌های داخلی سپرده خواهد شد.
مولوی مجیب الرحمان عمری، معین وزارت انرژی و آب، گفت: "کار دیزاین بندها دیگر با مصارف گزاف و شرکت‌های خارجی نیست الحمدلله رهبری امارت اسلامی توانست که با کارمندان حرفوی خود این بند را دیزاین کند."
مولوی عبدالولی عادل، معاون شرکت انکشاف ملی، می‌گوید: "این پروژه مهندس‌اش افغان است دیزاین این را نیز افغان‌ها کرده و پول‌هم از افغان‌ها است."
در همین حال، باشندگان زابل از آغاز کار ساخت این بند ابراز خرسندی می‌کنند و خواهان ساخت این گونه بندها در بخش‌های دیگر این ولایت نیزاند.
حیات الله جهانی، باشنده زابل، گفت: "این بند برای باشندگان زابل واقعا مفید است."
بند توری ظرفیت ذخیره نزدیک به سه میلیون مترمکعب آب را دارد و می‌تواند تا اندازه‌یی جلو سرازیر شدن سیلاب‌ها را نیز بگیرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала