تیرباران یک افسر کماندوی ارتش پیشین در کابل از سوی جنگجویان گروه طالبان

© @https://twitter.comپرچم طالبان
پرچم طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.10.2022
عضو شوید
جنگجویان گروه طالبان با وجود اعلان بخشش عمومی به تیرباران نیروهای حکومت پیشین افغانستان ادامه می دهند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از اطلاعات روز، منابع معتبر می‌گویند، که نیروهای طالبان یک جوان پنجشیری را که افسر قطعات خاص کماندو در ارتش حکومت پیشین بود، در کابل تیرباران کرده‌اند.
این جوان صمیم نام داشته و در زمان مأموریت‌اش بیشتر در ولایت کندز در شمال‌شرق کشور وظیفه اجرا کرده بود. او باشنده‌ی اصلی بازارک، مرکز ولایت پنجشیر بود.
کوتل آستانه کلان ولسوالی آبشار ولایت پنجشیر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.10.2022
ادامه‌ی کشتار غیرنظامیان؛ طالبان یک باشنده‌ی پنجشیر را تیرباران کردند
بستگان صمیم می‌گویند، که او در مراسم عروسی یکی از بستگانش در "چهارراهی شهید" شهر کابل اشتراک کرده بود. برادر صمیم می‌گوید که طالبان او را از مراسم عروسی خارج و سوار موتر کرده است. به‌گفته‌ی او، با گذشت چند دقیقه، طالبان او را از موتر پایین و سپس در محضر عام تیرباران کرده‌اند.
منابع می‌گویند، که طالبان به کسی اجازه ندادند تا جسد صمیم را از روی زمین بردارند. طالبان به کسانی که قتل انتقال جسد صمیم را داشته‌اند، گفته‌اند: "۲۰ هزار افغانی بدهید و جنازه را بردارید".
منابع و نزدیکان صمیم می‌گویند، که دو برادر دیگر او نیز در ارتش سابق خدمت کرده بودند و در حال حاضر در امریکا به‌سر می‌برند.
یادآوری می کنیم، که با چیرگی گروه طالبان برای بار دوم بر افغانستان این گروه بخشش عمومی اعلان کرد، اما نیروهای این گروه در جریان بیش از یک سال هیچگونه بخشش عمومی را مراعات نکرده و در هر ولایت نیروهای حکومت پیشین و مخالفانش را تیرباران، شکنجه و زندانی کرده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала