تایید سخنان بورل از سوی اتحادیه اروپا درباره ای پاسخ به یورش هسته ای روسیه

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر Флаги с символикой Евросоюза у здания Еврокомиссии в Брюсселе
Флаги с символикой Евросоюза у здания Еврокомиссии в Брюсселе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.10.2022
عضو شوید
اتحادیه اروپا می گوید، که بکارگیری احتمالی روسیه از جنگ افزارهای هسته ای را بی پاسخ نمی گذارد.
به گزارش اسپوتنیک، سرویس مطبوعاتی کمیسیون اروپا در واکنش به سخنان جوزپ بورل، رئیس دیپلماسی اروپایی، درباره واکنش نظامی در صورت بکارگیری روسیه از جنگ افزار هسته‌ای خاطرنشان کرد، که بدون شک واکنش‌ها به دنبال خواهد داشت.
نبیل مسرالی، سخنگوی سرویس خارجی اتحادیه اروپا گفت: "سخنان نماینده عالی واضح است: یورش هسته ای پیامدهای جدی خواهد داشت. شکی نیست که اروپا و متحدانش باید به بکارگیری از جنگ افزار هسته ای پاسخ دهند".
Боррель открестился от прямого столкновения ЕС с Россией на Украине - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.09.2022
بورل: اتحادیه اروپا در درگیری اوکراین دخالت نخواهد کرد
وی خاطرنشان کرد، که اینها تنها حرف نیستند و یادآوری کرد، که از همان آغاز عملیات ویژه روسیه در اوکراین، "اتحادیه اروپا اقدامات بی پیشینه ای را برای پشتیبانی از اوکراین در همه سطوح، از جمله ارتش، انجام داده است".
نماینده اروپا در پایان گفت: اتحادیه اروپا به پشتیبانی از اوکراین ادامه خواهد داد.
یادآوری می کنیم، که جوزپ بورل پیشتر گفته بود، که هرگونه یورش هسته ای در برابر اوکراین از سوی فدراسیون روسیه منجر به یک یورش هسته ای نمی شود، بلکه پاسخ نظامی قدرتمندی از سوی غرب خواهد بود. رئیس دیپلماسی اتحادیه اروپا افزوده بود، که چنین پاسخی برای ارتش روسیه "مخرب" خواهد بود. همانطور که لارنس نورمن، روزنامه نگار وال استریت ژورنال، سپس به نقل از یک دیپلمات ارشد اروپایی نوشت، جوزپ بورل، دیپلمات اتحادیه اروپا، صلاحیت صحبت درباره "پاسخ نظامی قدرتمند" غرب در صورت استفاده ادعایی روسیه از سلاح های هسته ای در اوکراین را نداشت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала