روسیه، ایران و چین رزمایش مشترکی در اقیانوس هند برگزار می کنند

© Photo / تسنیم / فرمانده نیروی دریایی ارتشامیر شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش
امیر شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.10.2022
عضو شوید
دریادار شهرام ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران از برگزاری رزمایش مشترک دریایی با حضور کشورهای چین و روسیه در آینده نزدیک خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، دریادار "شهرام ایرانی" با اشاره به لزوم افزایش توان رزمی و اهمیت دیپلماسی دریایی در برقراری امنیت، اظهار داشت: در راستای ایجاد امنیت پایدار و ارتقای توان رزمی به‌زودی رزمایش مشترک دریایی را با حضور کشور‌های چین و روسیه و برخی کشور‌های دیگر در منطقه شمال اقیانوس هند برگزار خواهیم کرد.
دریادار ایرانی با بیان اینکه هم‌اکنون نیز رزمایش مشترک امداد و نجات را با برخی از کشور‌های دوست و هم‌پیمان در حال برگزاری داریم، افزود: نیروی دریایی در راستای تعامل و همکاری‌های بین‌المللی و توجه به دیپلماسی دریایی، تمرینات و رزمایش‌های مشترک و مرکب را با سایر کشورها برگزار می‌کند.
فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران در ادامه عنوان کرد: این نیرو جهت برگزاری رزمایش مرکب از کشور‌های مختلف عضو "آیونز" دعوت کرده‌ تا در این رزمایش که مقرر است در شمال اقیانوس هند برگزار شود، شرکت کنند.
شهرام ایرانی با بیان اینکه قرار است طراحی این رزمایش، متناسب با مؤلفه‌های کتاب تدوین شده توسط نیروی دریایی انجام بگیرد، افزود: مقرر شده تا کشورهای دعوت شده در این رزمایش، نظرات خود را در خصوص برگزاری این رزمایش به ما ارائه دهند و احتمالاً ۲۰ الی ۳۰ کشور در جریان این رزمایش، حضور فعال خواهند داشت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала