مسکو می‌خواهد از ارزیابی های کشورهای غربی درباره درخواست زلنسکی برای حمله هسته‌ای آگاه شود

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر Официальный представитель министерства иностранных дел России Мария Захарова во время брифинга в Москве
Официальный представитель министерства иностранных дел России Мария Захарова во время брифинга в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.10.2022
عضو شوید
ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت که مسکو مایل است از پاریس و دیگر پایتخت‌های غربی ارزیابی‌هایی را درباره فراخوان بی‌فکر و غیرمسوولانه ولودیمیر زلنسکی برای "حمله هسته‌ای پیشگیرانه" به روسیه و نه تئوری‌های توطئه بشنود.
به گزارش اسپوتنیک، سخنان زاخارووا در سایت وزارت امور خارجه در تفسیری درباره اظهارات اولیویه وران، سخنگوی کامبین فرانسه، مبنی بر این‌که فرانسه و کشورهای غربی از کانال های دیپلماتیک باقی‌مانده برای گفتگو با روسیه استفاده می‌کنند تا "اطمینان حاصل کنند که سناریوی فاجعه آمیزی به دنبال نخواهد داشت"، منتشر شده است: به جای تئوری‌های توطئه در مورد نیات روسیه، من می‌خواهم از پاریس و دیگر پایتخت‌های غربی ارزیابی‌های بنیادی درباره فراخوان بی‌فکر و غیرمسوولانه ولودیمیر زلنسکی برای انجام "حمله هسته‌ای پیشگیرانه" علیه روسیه بشنوم.
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در اظهارنظر خود تاکید کرد که فدراسیون روسیه و فرانسه به‌طور سنتی منافع مشترکی در زمینه های ثبات استراتژیک، کنترول تسلیحات، خلع سلاح و عدم اشاعه داشته اند و این موضوع برای مدت طولانی و به‌طور منظم در قالب های مختلف - به شیوه ای سازنده - مورد بحث قرار گرفته است. از جمله، چنین بحث هایی در چارچوب شورای روسیه و فرانسه در خصوص مسائل امنیتی در سطح سران وزارتخانه های امور خارجه و دفاع دو کشور و طی جلسات کارگروه تخصصی که به نمایندگی از روسای جمهور دو کشور ایجاد شده بود، انجام شد.
زاخارووا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.10.2022
زاخارووا: بلینکن انگیزه آمریکا برای حمله به نورد استریم را فاش کرد
در عین حال، زاخارووا خاطرنشان کرد که پس از آغاز عملیات ویژه روسیه، پاریس به‌طور یکجانبه کار همه کانال‌ها و مکانیسم‌های ارتباط حرفه‌ای در این حوزه‌ها را محدود کرد و تعامل سیاسی را به حداقل رساند.
همچنان در پیام زاخارووا آمده است: در این زمینه، برای ما کاملاً مشخص نیست که نماینده رسمی دولت فرانسه در مورد چه کانال‌های دیپلماتیک و چه "توضیحاتی" صحبت می‌کرد. البته ما پذیرای گفتگوی جدی با طرف فرانسوی در مورد گسترده‌ترین موضوعات در دستور کار بین‌المللی و دوجانبه بر اساس احترام متقابل و در نظر گرفتن منافع یکدیگر، در درجه اول در زمینه امنیتی هستیم. اما امروز این غرب است که به طور غیرمسوولانه در مورد موضوع هسته‌ای گمانه زنی می‌کند و روسیه را به باج گیری "هسته‌ای" متهم می‌کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала