دیده شدن هواپیمای نیروی دریایی آمریکا بر فراز خط لوله نورد استریم - 2

© Photo / Forsvarskommandoenنشت گاز نورد استیم 2
نشت گاز نورد استیم 2 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.10.2022
عضو شوید
برخی رسانه ها از پرواز هواپیمای جاسوسی آمریکا بر فراز محل حادثه در خط لوله جریان شمالی گاز " نورد استریم 2" گزارش داده اند.
به گزارش اسپوتنیک، آژانس خبری رویترز با استناد به اطلاعات مطالعه شده درباره تحرکات هواپیما ها گزارش می‌دهد که یک هواپیمای شناسایی آمریکایی چند ساعت پس از حادثه بر فراز منطقه اضطراری خط لوله گاز نورد استریم 2 پرواز کرد.
بر اساس این گزارش هواپیمای P-8A Poseidon که از ایسلند برخاسته بود هنگام حادثه در خط لوله گاز نورد استریم 2 بر فراز دریای شمال پرواز داشت و قبل از حادثه دو بار بر فراز لهستان پرواز کرد و سپس به سمت دریای بالتیک حرکت نموده و به سمت منطقه ای که نورد استریم 2 در آن جریان دارد حرکت کرد.
گرچه مسئولان نیروی دریایی ایالات متحده در صحبت با رویترز گفته اند که این پرواز ها مربوط به حادثه در خطوط لوله گاز نیست، اما، تحلیلگرانی که داده های پرواز را مطالعه می‌کنند، دریافتند که هواپیماهای آمریکایی در زمان های مختلف 24 و 4 کیلومتر به منطقه حادثه نزدیک شده اند.
پیش از این بر اساس منابعFlightradar24 که پروازهای هواپیما را ردیابی می کند، بالگردهای نظامی آمریکایی در منطقه که بعدا نشت گاز خط لوله نورد استریم 2 در نزدیکی جزیره بورنهولم در آن رخ داد، چندین ساعت چرخیده اند. پنتاگون از اظهار نظر در مورد این اطلاعات خودداری کرد.
گفتنی است اواخر ماه سپتامبر چهار مورد نشتی در خطوط انتقال گاز نورد استریم گزارش شد که دو مورد در حوزه اقتصادی ویژه سوئد و دو مورد در محدوده کشور دانمارک بوده‌اند.
در پی تداوم استفاده کشورهای غربی از این خط لوله به ویژه آلمان، "جو بایدن" رئیس جمهور آمریکا تهدید کرده بود مانع از تدام کار نورد استریم خواهد شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала