امکان پرتاب موشک های جدید از سوی کوریای شمالی در 10 اکتوبر

© AP Photo / Ahn Young-joonРепортаж южнокорейского телевидения с кадрами запуска ракет в Северной Коре
Репортаж южнокорейского телевидения с кадрами запуска ракет в Северной Коре - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.10.2022
عضو شوید
کوریای شمالی ممکن است در نزدیکای 10 اکتوبر اقدام به پرتاب موشک یا آزمایش هسته ای جدید کند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از NHK، منابع دولتی جاپان گزارش داد، که کوریای شمالی ممکن است حدود 10 اکتوبر، روز تأسیس حزب کارگران کوریا (WPK) موشک های جدیدی را پرتاب کند یا سلاح هسته ای آزمایش کند.
Трансляция запуска северокорейской ракеты Мусудан на вокзале в Сеуле - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.10.2022
کوریای شمالی: شلیک راکت به تلافی رزمایش امریکا و کوریای جنوبی
دولت جاپان بر این باور است، که اقدامات تحریک آمیز بیشتر از سوی کوریای شمالی، از جمله پرتاب موشک یا آزمایش تسلیحات هسته ای، پیش یا بلافاصله پس از 10 اکتوبر قابل انتظار است. به طور خاص، در سال 2016، پنج روز پس از سالگرد پرتاب موشک انجام شد و در سال 2006، اولین آزمایش یک سلاح هسته ای در این روزها انجام شد.
افزون بر این، کوریای شمالی به رزمایش مشترک امریکا و کوریای جنوبی واکنش تندی نشان داد و این کشورها را به ایجاد تهدید در اطراف شبه جزیره کوریا متهم کرد.
کوریای شمالی روز سه شنبه یک موشک بالستیک شلیک کرد که بر فراز ولایت شمالی آئوموری پرواز کرد و خارج از آب های سرزمینی فرود آمد. در ولایت های شمالی جاپان، آئوموری و هوکایدو، در ارتباط با پرتاب هشدار اعلام شد. آخرین باری که یک موشک کوریای شمالی بر فراز جاپان پرواز کرد پنج سال پیش بود. این موشک رکورد مسافت 4600 کیلومتری موشک های کوریای شمالی را طی کرد که ارتفاع آن 1000 کیلومتر بود. کوریای شمالی از 25 سپتامبر تاکنون 6 موشک پرتاب کرده است. کوریای شمالی از ابتدای سال تاکنون 24 موشک پرتاب کرده است. پیشتر گزارش شده بود که کوریای شمالی ممکن است هفتمین آزمایش هسته ای خود را بین 16 اکتوبر تا 8 نوامبر انجام دهد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала