کاردار سفارت امریکا: امکان دخالت مجدد نظامی امریکا در افغانستان وجود ندارد

© Photo / facebook/kabulusembassy Karen B. Decker
 Karen B. Decker - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.10.2022
عضو شوید
کرن دیکر، کاردار سفارت امریکا برای افغانستان که در قطر فعالیت دارد، می‌گوید که امکان دخالت مجدد نظامی ایالات متحده در افغانستان وجود ندارد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از اطلاعات روز، او شب گذشته (چهارشنبه، 13 میزان) در یک گفتگوی مجازی با خبرنگاران، پاسخ دادن به این پرسش که آیا ممکن است امریکا دوباره در افغانستان مداخله نظامی کند را دشوار خواند؛ اما گفت که کشورش علاقه‌مند گفتگو است.
دیکر تأکید کرد که هیچ شانسی وجود ندارد که ایالات متحده مجددا در افغانستان دخالت نظامی کند.
کاردار سفارت امریکا گفت که این کشور از تمام تلاش‌های دیپلماتیک و سیاسی خود استفاده خواهد کرد تا طالبان به تعهدات خود مبنی بر احترام به جان انسان‌ها و حقوق بشر عمل کنند.
او افزود که کاری انجام شود تا طالبان به استانداردهایی پابند باشند که تقریبا توسط هر کشور در سراسر جهان پذیرفته شده است.
دیکر در بخشی از اظهارات خود گفت که او عمیقا نگران حقوق بشر در افغانستان است که به نظر وی از منافع امنیتی امریکا جدایی‌ناپذیر است.
او حملات اخیر در کابل از جمله انفجار در آموزشگاه کاج را ناجوان‌مردانه و شرم‎آور خواند و گفت که انتظار دارد طالبان به مسوولیت خود برای تأمین امنیت عمل کنند.
طی کم‌تر از یک هفته کابل گواه دو حملۀ مرگ‌بار بوده است. در حمله به آموزشگاه کاج که صبح روز جمعه (8 میزان) انجام شد، 56 نفر، عمدتا دانش‌آموزان دختر کشته شده‌اند.
دیروز نیز در نتیجه انفجار در یک مسجد در نزدیکی وزارت داخله طالبان چهار نفر کشته و 25 نفر دیگر زخمی شده‌اند. این آمار را طالبان منتشر کرده‌اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала