برنامه جهانی غذا: بیش از یک میلیارد دالر برای کمک به مردم افغانستان نیاز است

© Photo / BadakhshanGovernmentپناه آوردن 200 خانواده آوارۀ به بدخشان؛ طالبان آنها را از کندز کوچ اجباری دادند
پناه آوردن 200 خانواده آوارۀ به بدخشان؛ طالبان آنها را از کندز کوچ اجباری دادند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.10.2022
عضو شوید
برنامه جهانی غذا در افغانستان می‌گوید که از آغاز ماه اکتوبر سال 2022، ماهانه برای بیش از 15 میلیون تن در سراسر کشور کمک خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، وحیدالله امانی، سخنگوی برنامه جهانی غذا می‌افزاید که این کمک‌ها تا ماه مارچ سال 2023 ادامه خواهد یافت و برای ادامه این کمک‌ها به بیش از یک میلیارد دالر نیاز است.
آقای امانی گفت: "برای اینکه ما بتوانیم برای هر ماه تا آخر مارچ 2023 برای پانزده میلیون نفر در افغانستان کمک‌های مواد غذایی برسانیم و هم 150 هزار متریک تن مواد غذایی در مناطق دور دست که راه‌های مواصلاتی‌شان بسته می‌شود؛ ذخیره نماییم، به یک اعشاریه یک میلیارد دالر نیاز داریم".
از سویی‌هم، شماری از باشندگان کابل از نبود شفافیت در توزیع کمک‌های نهادهای مدد رسان انتقاد می‌کنند.
آنان می‌گویند باوجودی که با مشکلات اقتصادی روبه‌رو اند اما تاکنون کمک دریافت نکرده‌اند.
در همین حال، وزارت اقتصاد طالبان، این کمک‌ها را برای کاهش فقر در کشور سودمند نمی‌داند.
عبداللطیف نظری، معین مسلکی وزارت اقتصاد طالبان، گفت: "اراده و انگیزه جدی وجود دارد که فقر به صورت ریشه‌یی، ریشه کن شود و پروژه‌های کلان اقتصادی راه اندازی شود و زراعت افغانستان تقویت شود تا افغانستان به خودکفایی اقتصادی دست پیدا بکند".
پیش از این، برنامه جهانی خوراک گفته است که برای رسیدگی با بحران گرسنه‌گی در افغانستان، این نهاد هشتاد هزار تُن گندم از اوکرایین خریداری می‌کند که بخشی از این گندم خریداری شده است.
فقر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.09.2022
هشدار برنامه جهانی غذا از خطر قحطی در بیست سال اخیر در افغانستان
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала