امریکا: مقام های اوکراینی در ترور داریا دوگینا شریک هستند

© Sputnik / Alexander Kryazhev /  مراجعه به بانک تصاویر Журналистка, политолог Дарья Платонова (Дугина) в студии радио Sputnik
Журналистка, политолог Дарья Платонова (Дугина) в студии радио Sputnik - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.10.2022
عضو شوید
اطلاعات ایالات متحده امریکا بر این باور است، که در ترور روزنامه نگار و دانشمند سیاسی روسی، مقام های اوکراینی شریک هستند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از نیویورک تایمز، اطلاعات امریکا بر این باور است، که مقام های اوکراینی که این ترور را بدون اطلاع ایالات متحده سازماندهی کرده اند، در پشت قتل داریا دوگینا روزنامه نگار و دانشمند سیاسی روسی هستند.
به گفته منابع این نشریه، اگر به امریکایی‌ها پیش از پیش اطلاع داده شده بود، سعی می‌کردند اوکراینی‌ها را از انجام این عملیات منصرف کنند و در نتیجه بخش‌های خود را توبیخ می‌کردند، زیرا از تشدید جنگ می‌ترسیدند.
این نشریه می‌نویسد: "سازمان‌های اطلاعاتی ایالات متحده بر این باورند که برخی از عناصر دولت اوکراین مجوز انفجار خودروی بمب‌گذاری شده را صادر کرده‌اند که باعث کشته شدن داریا دوگینا، دختر یک ملی‌گرای برجسته روسی شد".
ایالات متحده در این سوءقصد شرکت نکرد - "نه با کمک اطلاعات و نه به طریق دیگری".
داریا دوگینا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.08.2022
نام یکی دیگر از قاتلان داریا دوگینا افشا شد
مقام های امریکایی همچنین می گویند، که پیش از این عملیات اطلاعی نداشتند و اگر با آنها مشورت می شد با این ترور مخالفت می کردند.
به گفته این نشریه، امریکایی‌ها "از عدم صراحت اوکراین در مورد طرح‌های نظامی و عملیات‌های مخفی، به‌ویژه در خاک روسیه، ناامید شده‌اند".
این نشریه می‌گوید: "پیش از این در جنگ، مقام های امریکایی اذعان کردند که اغلب درباره برنامه‌های نظامی روسیه بیشتر از نیات کیف می‌دانند".
یادآوری می کنیم، که داریا دوگینا در شامگاه 20 اگوست در انفجار خودرو در بزرگراه موژایسک در منطقه اودینتسوو در منطقه مسکو جان باخت. سرویس امنیت فدرال روسیه در 22 اگوست اعلام کرد، که سرویس های ویژه اوکراین در پشت قتل دوگینا بوده اند، عامل این قتل یک شهروند اوکراینی ووک است که در 23 جولای به همراه دخترش وارد روسیه شده است. به گفته سرویس فدرال روسیه، پس از انفجار کنترل شده خودرو، عامل قتل و دخترش از طریق منطقه پسکوف عازم استونیا شدند. در حالی که روسیه به طور مشخص به این ترور واکنش نشان نداده است، ایالات متحده نگران است که چنین سورتی پروازها، اگرچه ارزش نمادین زیادی دارد، مستقیماً بر وضعیت میدان نبرد تأثیر نمی گذارد و ممکن است مسکو را به انجام حملات خود علیه مقامات عالی رتبه اوکراین تحریک کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала