وزارت خارجه روسیه: آمریکا مسیر حاکمیت مسکو را مانعی در برابر هژمونی خود می داند

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر Здание Министерства иностранных дел РФ и Водовзводная башня Московского Кремля
Здание Министерства иностранных дел РФ и Водовзводная башня Московского Кремля - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.10.2022
عضو شوید
وزارت خارجه روسیه می گوید که ایالات متحده مسیر حاکمیت مسکو را مانعی در برابر هژمونی خود می داند.
به گزارش اسپوتنتیک، کنستانتین ورونتسوف، معاون رئیس هیئت روسیه، معاون شورای امنیت ملی وزارت خارجه روسیه در نشست کمیته اول مجمع عمومی سازمان ملل گفت: ایالات متحده مسیر حاکمیتی روسیه را مانع اصلی در برابر هژمونی خود می داند.
ورونتسوف گفت: "ایالات متحده مسیر حاکمیتی روسیه را مانع اصلی برای احیای مواضع هژمونیک خود می داند.
به گفته وی، علیه روسیه و سایر کشورهایی که واشنگتن دشمنان خود را اعلام کرده است، آمریکایی‌ها ائتلاف‌های مختلفی تشکیل می‌دهند و با استفاده از ابزارهای گسترده سعی در مجازات آنها دارند: از تحریم‌های یکجانبه گرفته تا محدود کردن مشارکت در سازمان‌های بین‌دولتی و فشار مستقیم زور.
وی توضیح داد: "پرده ایدئولوژیک مفهوم "نظم مبتنی بر قوانین" است که توسط گروه محدودی از کشورها برای تامین منافع خود ایجاد شده و ماهیت تقابلی دارد.
به گفته این دیپلمات، غرب آمادگی ایجاد یک معماری جهانی از امنیت و همکاری برابر را ندارد، نمی‌خواهد حق آزادی انتخاب کشورهای مستقل را به رسمیت بشناسد.
وی افزود: کشورهای غربی در پیشبرد منافع خودخواهانه و دستیابی به برتری نظامی و سیاسی، تعدادی از ارکان معماری امنیت جهانی از جمله توافقنامه‌ها در زمینه کنترل تسلیحات را از بین برده‌اند.
ورونتسوف افزود: این خطرات استراتژیک را تا حد نهایی تشدید کرد، پتانسیل درگیری را افزایش داد و به توسعه بحران ها در جهات مختلف دامن زد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала