رئیس جمهور بلغاریا از امضای اعلامیه پیوستن اوکراین به ناتو امتناع ورزید

© Photo / Administration of the President of the Republic of BulgariaПрезидент Болгарии Румен Радев
Президент Болгарии Румен Радев - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.10.2022
عضو شوید
رومن رادف رئیس جمهور بلغارستان متن کامل بیانیه 9 کشور اروپای شرقی را به دلیل بند موجود در سند مبنی بر حمایت از پیوستن اوکراین به ناتو امضا نکرد.
به گزارش اسپوتنیک، رومن رادف با متن کامل بیانیه تصویب شده توسط برخی کشورهای اروپای شرقی در مورد عضویت اوکراین در ناتو موافق نیست. در بیانیه ای که آژانس تلگراف بلغاریا منتشر کرده است،
رئیس جمهور بلغاریا معتقد است که تصمیم در مورد پیوستن اوکراین به ناتو تنها باید پس از حل مسالمت آمیز اوضاع در اطراف کیف اتخاذ شود.
بلغاریا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.09.2022
بلغاریا از ارسال تسلیحات سنگین به کیف خودداری کرد
خاطرنشان می شود که بلغاریا در اجلاس ناتو در بخارست در سال 2008 بیانیه ای را درباره الحاق آینده اوکراین امضا کرد، اما پس از آن وضعیت امنیتی کاملاً متفاوتی وجود داشت. امروز موضوع عضویت اوکراین در ائتلاف آتلانتیک شمالی "باید با قدرت کامل مورد بحث قرار گیرد و خطر دخالت مستقیم در درگیری کشورهای عضو ناتو را به دنبال نداشته باشد."
روسای جمهور رومانیا، جمهوری چک، استونیا، لتونیا، لیتوانیا، مقدونیه شمالی، پولند، مونته نگرو و سلواکی سندی را امضا کردند که در آن با پذیرش اوکراین در ناتو موافقت کردند. آنها همچنین از متحدین خواستند تا کمک های نظامی به کیف را به میزان قابل توجهی افزایش دهند.
در تاریخ 1 اکتوبر، جوزپ بورل، نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی، خاطرنشان کرد که فعلاً آرزوی اوکراین برای پیوستن به ناتو، موضوع اساسی و مهم نیست.
Военнослужащие Германии во время военных учений НАТО Iron Wolf в Литве. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.03.2022
استقرار نیروهای ناتو در رومانیا، بلغاریا، هنگری و سلواکی
ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در تاریخ 30 سپتامبر درخواست پیوستن این کشور به ناتو را به صورت تسریع امضا کرد. وی خاطرنشان کرد که کشور در واقع فعلاً در ائتلاف است و با سلاح های غربی می جنگد و ظاهراً استانداردهای پیمان را برآورده می کند.
سپس جیک سالیوان دستیار رئیس جمهور ایالات متحده در امور امنیت ملی در مورد این اظهار نظر اظهار داشت که اکنون زمان مناسبی برای بحث در مورد این موضوع نیست. و سناتور روس سرگئی تسکوف گفت که اگر ناتو در این مورد با زلنسکی ملاقات کند، درگیری جدی خواهد داشت.
علاوه بر این، در همان روز، 30 سپتامبر، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، توافق نامه های را در مورد الحاق مناطق DPR، LPR، Kherson وZaporozhye به فدراسیون روسیه پس از نتایج همه پرسی برگزار شده در آنجا امضا کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала