شکست امریکا در ماجراجویی اوکراین

© AFP 2023 / YURIY DYACHYSHYNقوای امریکا و اوکراین
قوای امریکا و اوکراین - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.09.2022
عضو شوید
یک کارشناس امریکایی از سه اشتباه ویرانگر ایالات متحده امریکا نام برد.
به گزارش اسپوتنیک، تد کارپنتر، کارشناس ارشد دفاع و سیاست خارجی در مؤسسه کاتتون، در مقاله ای برای The American Conservative نوشت، که سیاستمداران امریکایی اغلب اشتباهاتی مرتکب می شوند، که منجر به شکست های ویرانگر در سیاست خارجی می شود، از آن میان آشفتگی اوکراین".
نویسنده نوشت: "کاکا سام دنباله ای از ویرانی ها و تراژدی های خونین را در سرتاسر جهان، به ویژه در بالکان، افغانستان، عراق، لیبیا، سوریه و یمن بر جای می گذارد. آخرین نمونه، تصمیم دولت بایدن برای تبدیل اوکراین به یک مهره در رقابت با روسیه بود".
Начальник войск радиационной, химической и биологической защиты ВС РФ, генерал-майор Игорь Кириллов - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.09.2022
روسیه شواهدی از فعالیت‌های بیولوژیکی نظامی امریکا در اوکراین را به ژنو ارائه کرد
کارپنتر تأکید کرد، که تنها بخش کوچکی از "ماجراجویی‌های" بیرون از کشور امریکا طبق برنامه پیش رفت، در حالی که رسانه‌ها ترجیح می‌دهند این فجایع سیاست خارجی را خاموش کنند.
وی ادامه داد: زمانی که مداخله بعدی با شکست به پایان می رسد، آنها به پیروی از رهبران آمریکایی شروع به تبلیغ جنگ صلیبی بعدی می کنند.
وی به عنوان نمونه به عدم توجه خبرنگاران به هرج و مرج جاری در لیبیا، سوریه و یمن اشاره کرد.
کارپنتر دولت ها را در تراژدی مردم این کشورها مقصر خواند.
نویسنده پژوهش های مسائل جهانی گفت: "امریکا به قدری تحت تأثیر جنگ ها و مداخلات در سراسر جهان است که درگیری با مشارکت آن که منجر به کشته شدن صدها هزار غیرنظامی شد، بدون کوچکترین توجه مردم امریکا باقی ماند".
او نتایج "حافظ صلح" امریکا و ناتو در بوسنی و کوزوو را غیرقابل تحمل خواند.
او تاکید کرد، که بوسنی و هرزگوین یک کشور غیرقابل دوام است که از درون جدا شده است و کوزوو در بن بست دیپلماتیک قرار دارد.
Оперативно-тактический ракетный комплекс ATACMS - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.09.2022
انتونوف: فرستادن راکت های ATACMS به اوکراین منجر به درگیری میان امریکا و روسیه می شود
این روزنامه نگار با انتقاد از وضعیت دیگر کشورها گفت: در سوریه و عراق، درگیری های بین ادیان به طور مداوم شعله ور می شود، هر دو کشور به انشعاب نزدیک هستند.
کارپنتر وضعیت لیبیا و یمن را فجایع انسانی وحشتناک خواند.
نویسنده تاکید کرد: درباره اشتباه نخست امریکا، امریکا محرک بود، در مورد دوم، واشنگتن از تجاوز متحدان خاورمیانه حمایت کرد. این روزنامه نگار ادامه داد: اوکراین به آخرین نمونه از سیاست مزاحم واشنگتن تبدیل شده است. وی امریکا را به ایجاد تهدید برای امنیت روسیه با کشاندن اوکراین به ناتو متهم کرد و به خسارات بزرگ کیف در قالب زیرساخت های ویران شده اشاره کرد.
کارپنتر نوشت: "ما نمی توانیم اجازه دهیم سیاستمداران و یاران (امریکایی) آنها از فراموشی جمعی و شیوه تقلید از پونتیوس پیلاطس دور شوند. آنها باید مسئولیت کامل اشتباهات و دروغ های خود را بپذیرند".
وی تاکید کرد: برای انجام این کار، امریکا باید سه اشتباه در سیاست خارجی را اصلاح کند. او نخستین اشتباه را "ملت سازی" نامید - تلاش برای بازسازی کشورهای دیگر و تحمیل ارزش های بیگانه بر آنها. اشتباه دوم درگیر شدن در جنگ ها به خاطر تغییر رژیم های غیردوستانه در کشورهای دیگر است، همانطور که در عراق، افغانستان و لیبیا اتفاق افتاد. آخرین اشتباه، ناتوانی در تشخیص منافع ملی مهم از منافع پیرامونی است، همانطور که در اوکراین چنین بود.
کارپنتر نوشت: "دولت بایدن به نام یک رژیم استبدادی مملو از فساد در کشوری که نقش کمی برای خود ایالات متحده بازی می کند، خطر جنگ هسته ای با روسیه را به راه می اندازد".
او یادآور شد، که اوکراین تا آغاز دهه 90 یک کشور مستقل نبود و به هیچ وجه برای امنیت امریکا مهم نبود. خطرات بایدن ناقض تعهدات دولت در قبال امریکایی هاست.
کارپنتر در پایان گفت، که اگر این اشتباهات اصلاح نشود، مقامات امریکایی به ماجراجویی های وحشتناک تری خواهند رفت. افزون بر این، آسیب در تاریخ اوکراین ممکن است بیشتر از پیامدهای اشتباهات گذشته واشنگتن باشد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала