ولادیمیر پوتین: غلات اوکراین از کنار کشورهای فقیر می گذرد

© Sputnik / Gavriil Grigorov /  مراجعه به بانک تصاویر Президент РФ Владимир Путин на заседании Совета коллективной безопасности ОДКБ
Президент РФ Владимир Путин на заседании Совета коллективной безопасности ОДКБ  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.09.2022
عضو شوید
رئیس جمهور روسیه گفت با اینکه روسیه پیشتر درباره این مشکل صحبت کرده بود ولی بخش اعظم غلات اوکراین به کشورهای فقیر نمی رسد.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اعلام کرد: غلات اوکراین از کنار کشورهای فقیر عبور می کند، علیرغم اینکه فدراسیون روسیه قبلا این مشکل را مطرح کرده بود.
وی افزود که وضعیت عرضه مواد غذایی به فقیرترین کشورهای جهان در حال تغییر نیست، این یک کلاهبرداری کامل از سویی غرب است.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در نشستی در مورد پیشرفت کار میدانی فصلی گفت: وضعیت عرضه مواد غذایی به فقیرترین کشورها تغییر نمی کند، این یک کلاهبرداری کامل از سوی غرب است.
وی اظهار داشت که غلات اوکراینی از فقیرترین کشورهای جهان عبور می کنند. به گفته وی، تا 23 سپتامبر، از 203 کشتی که بنادر اوکراین را ترک کردند، تنها چهار کشتی تحت برنامه سازمان ملل به فقیرترین کشورها رفتند.
در استانبول در 22 جولای، توافق نامه های چند جانبه در مورد رفع محدودیت های عرضه محصولات روسیه برای صادرات و در مورد کمک روسیه در صادرات غلات اوکراین امضا شد.
این قرارداد که توسط نمایندگان روسیه، ترکیه، اوکراین و سازمان ملل امضا شد، شامل صادرات غلات، مواد غذایی و کود اوکراینی از طریق دریای سیاه از سه بندر از جمله اودسا است.
ولادیمیر پوتین، رهبر روسیه در اوایل سپتامبر اشاره کرد که غرب بیشتر غلات اوکراین را به کشورهای خود صادر می کند و نه به کشورهای نیازمند آفریقا.
به نظر وی، شایسته است در مورد محدودیت های این مسیر با رئیس جمهور ترکیه گفتگو شود. واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد، پیشتر گفته بود که بخشی از قرارداد غذایی در مورد صادرات مواد غذایی و کودهای شیمیایی روسیه کارساز نیست.
به همین دلیل به گفته وی، فسخ قرارداد منتفی نیست.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала