اعتراض روسیه نسبت به فعالیت های کارمند کنسولگری جاپان

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر Здание Министерства иностранных дел РФ на Смоленской-Сенной площади в Москве
Здание Министерства иностранных дел РФ на Смоленской-Сенной площади в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.09.2022
عضو شوید
وزارت امور خارجه روسیه، به جاپان به دلیل فعالیت یکی از کارمندان سرکنسولگری در ولادی وستوک اعتراض کرد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو به جاپان در رابطه با فعالیت‌های موتوکا تاتسونوری، کارمند سرکنسولگری در ولادیووستوک، اعلام کرد که او باید ظرف دو روز فدراسیون روسیه را ترک کند.
در 26 سپتامبر، وزیر مشاور سفارت جاپان در مسکو به وزارت خارجه روسیه احضار شد و به وی اطلاع داده شد که به دلیل فعالیت های مغایر با وضعیت یک مقام کنسولی و مخل به منافع امنیتی روسیه، کنسول کنسولگری جاپان این وزارتخانه در بیانیه‌ای در وب‌سایت خود اعلام کرد که مشاور در ولادی‌ووستوک شخصا غیر ارادی اعلام شد و باید ظرف 48 ساعت فدراسیون روسیه را ترک کند.
وزارت خارجه روسیه افزود: اعتراض شدیدی به طرف جاپان در رابطه با اقدامات یکی از کارکنان سرکنسولگری اعلام شد و یادداشتی از محتوای مربوطه تحویل داده شد.
پیش از این، پردازش سیگنال دیجیتال FSB فدراسیون روسیه گزارش داده بود که کنسول جاپان در ولادی وستوک در رابطه با فعالیت های خود شخص غیر ارادی اعلام شده است.
او در حین دریافت اطلاعات در مورد تأثیر تحریم ها بر وضعیت پریموریه دستگیر شد. موتوکی تاتسونوری، کنسول بازداشت شده سرکنسولگری جاپان در ولادی وستوک، به نقض قوانین روسیه اعتراف کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала