واکنش کرزی به سخنان نخست وزیر پاکستان: آشیانه ای تروریستان در پاکستان است

© Sputnik / Kh. Akifiحامد کرزی، رییس جمهور پیشین افغانستان
حامد کرزی، رییس جمهور پیشین افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.09.2022
عضو شوید
رئیس جمهور پاکستان به سخنان نخست وزیر پاکستان در نشست سازمان ملل واکنش نشان داده و نوشته است، که از ده ها سال بدینسو آشیانه ای تروریستان در پاکستان است.
به گزارش اسپوتنیک، حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین افغانستان به سخنان شهباز شریف، نخست وزیر پاکستان درباره حضور فعال گروه‌های تروریستی در افغانستان واکنش نشان داده و در برگه رخنامه اش نوشت: سخنان شهباز شریف نخست وزیر پاکستان در مجمع سازمان ملل مبنی بر اینکه برخی گروه های تروریستی در افغانستان مراکز و فعالیت دارند، نادرست و دور از واقعیت است.
  سخنگوی دفتر سیاسی طالبان   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.09.2022
سخنگوی سیاسی طالبان: سخنان شهباز شریف درباره افغانستان غیر مسئولانه است
حامد کرزی می‌افزاید، که رویدادها سال‌ها ثابت کرده است، که حقیقت مسئله کاملاً برعکس است، یعنی افغانستان قربانی تروریسم است و لانه‌های گروه‌های تروریستی ده‌ها سال است، که در پاکستان بوده و زیر پشتیبانی مستقیم این کشور قرار دارد و دولت پاکستان از آنجا آنها را در برابر افغانستان کار گرفته است.
رئیس جمهور پیشین افغانستان به دولت پاکستان توصیه می کند، که از تبلیغات دروغین در برابر افغانستان دست بردارد و برعکس، برای ایجاد روابط خوب و متمدن بین دو کشور به عنوان یک همسایه خوب تلاش کند.
پیش از این شهباز شریف، نخست‌وزیر پاکستان روز گذشته (جمعه) در سخن‌رانی‌اش در مجمع عمومی سازمان ملل گفته است که افغانستان پس از چیرگی دوباره طالبان به مرکز تروریستان تبدیل است.
شریف با ابراز نگرانی گفته بود، که گروه‌های القاعده، داعش، تحریک طالبان پاکستان، جنبش اسلامی ترکستان شرقی و جنبش اسلامی ازبیکستان در افغانستان فعالیت دارند.
یادآوری می کنیم، که پس از چیرگی گروه طالبان کارشناسان بر این باورند، که چیرگی یک گروه تروریستی زمینه ساز رشد دیگر گروه های تروریستی در افغانستان شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала