شورای مقاومت ملی: بازگشایی سیستم بانکی در بودن اداره بدنام طالبان پشتیبانی از تروریسم است

© https://twitter.com واکنش شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان در مورد تمدید معافیت سفر مقام‌های طالبان
 واکنش شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان در مورد تمدید معافیت سفر مقام‌های طالبان   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.09.2022
عضو شوید
شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان بازگشایی سیستم بانکی و نقدینگی در بودن گروه طالبان را "پشتیبانی غیرمستقیم" از تروریسم خوانده است.
به گزارش اسپوتنیک، شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان روز شنبه ۲ میزان در اعلامیه‌ای نوشت: هرگونه تلاش برای بازگشایی سیستم بانکی و نقدینگی در بودن اداره بدنام گروه طالبان، "سبب تقویت چیرگی نامشروع طالبان و پشتیبانی غیرمستقیم از تروریسم خواهد بود.
به گفته این شورا، "هرگونه تعامل و انعطاف با گروه تروریستی طالبان، باعث سرکشی بیشتر آن‌ها از خواسته‌های مردم افغانستان و توقعات جهانی و در نتیجه، دوام فاجعه در این کشور خواهد شد".
شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.09.2022
شورای مقاومت: جهان طالبان را به‌عنوان گروهی تروریستی بشناسد
شورای مقاومت ملی که این اعلامیه را در پیوند به موضع‌گیری اخیر نمایندگان امریکا و اتحادیه اروپا در مورد افغانستان نشر کرده، از اکثر مواضع این کشورها استقبال کرده است.
نمایندگان ویژه اتحادیه اروپا و امریکا، روز پنج‌شنبه ۳۱ سنبله، اعلامیه‌ای مشترک صادر کردند و گفتند صلح پایدار و ثبات در افغانستان مستلزم ایجاد یک حکومت منتخب است.
در اعلامیه تاکید شده است، که بدون ایجاد حکومت منتخب، فراگیر و پاسخگو، درگیری‌های مسلحانه به شکل چشم‌گیری افزایش می‌یابد.
نمایندگان کشورهای غرب و امریکا بر لزوم تمرکز طالبان بر رفع بحران اقتصادی افغانستان و اهمیت احیای بخش بانکی و مالی افغانستان تاکید کرده‌اند.
به گفته این نمایندگان، برای افزایش نقدینه‌گی و ثبات اقتصادی نیاز است که قابلیت، شفافیت و مسلکی بودن بانک مرکزی افغانستان گسترش یابد.
همچنین تاکید شده که بانک مرکزی افغانستان باید نشان دهد، که از نفوذ و مداخله سیاسی مستقل است و کنترل و توان کافی برای مبارزه با پول‌شویی و مقابله با تامین مالی تروریزم را دارد.
یادآوری می کنیم، که از آغاز چیرگی گروه طالبان سیستم های بانکی بین الملل در افغانستان از کار افتاده است و شهروندان افغانستان بیشتر به سیستم پول های رمزی رو آورده اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала