ترامپ: آلمانی‌ها به ‌زودی کشورشان را از دست می‌دهند

© AFP 2023 / JEFF SWENSENFormer President Donald Trump speaks at a Save America Rally to support Republican candidates running for state and federal offices in the state at the Covelli Centre on September 17, 2022 in Youngstown, Ohio
Former President Donald Trump speaks at a Save America Rally to support Republican candidates running for state and federal offices in the state at the Covelli Centre on September 17, 2022 in Youngstown, Ohio - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.09.2022
عضو شوید
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین امریکا می‌گوید هشدارهای قبلی او به آلمانی‌ها به واقعیت تبدیل شده و با ادامه شرایط موجود، مردم این کشور به‌زودی کشورشان را از دست خواهند داد.
به گزارش اسپوتنیک، رئیس‌جمهور پیشین امریکا هشدار داد که مردم آلمان به علت کاهش عرضه گاز روسیه به این کشور، به‌ زودی کشورشان را از دست خواهند داد.
وی که در تجمع انتخاباتی در ایالت "اویاهو" سخنرانی می‌کرد دراین‌ باره گفت: آلمانی‌ها دیگر (به هشدارهای قبلی من) نخواهند خندید…آلمان (به علت افزایش قیمت سوخت) در حال برگشت به چیزهای قدیمی است، از جمله برگشت به زغال‌سنگ. اما آنها انتخاب دیگری ندارند. آنها به‌ زودی کشوری نخواهند داشت.
وی در ادامه مدعی شد پیش از این به آلمانی‌ها شرایط موجود را هشدار داده، اما آنها به او خندیده‌اند. به گفته ترامپ، او زمانی یک "بیرق سفید" به نشانه تسلیم این کشور در مقابل روسیه، برای آنگلا مرکل، صدراعظم وقت آلمان، فرستاده است.
ترامپ افزود: من برای او (مرکل) یک بیرق فرستادم، اما او پرسید دونالد، دونالد چرا همچنین بیرقی برای من فرستاده‌ای؟ من گفتم <...> اگر 72 درصد انرژی خود را از روسیه دریافت می کنید، این یک بیرق سفید برای شماست، زیرا باید خیلی سریع تسلیم شوید. ترامپ گفت کی فکرش را می‌کرد که این وضعیت به این سرعت رخ دهد؟
غرب فشار تحریم‌های علیه روسیه را بر سر تحولات اوکراین تشدید کرد و این امر منجر به افزایش قیمت برق، سوخت و غذا در اروپا و ایالات متحده شد. ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه پیشتر اعلام کرده بود که سیاست مهار و تضعیف روسیه استراتژی بلندمدت غرب است و تحریم ها ضربه جدی به کل اقتصاد جهانی وارد کرده است. به گفته وی، هدف اصلی غرب بدتر کردن زندگی میلیون ها انسان است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала