از بین بردن 5 هزار تانک نیروهای مسلح اوکراین از سوی نیروهای روسیه

© AFP 2023 / Anatolii StepanovУкраинские танки на контрольно-пропускном пункте под Горловкой
Украинские танки на контрольно-пропускном пункте под Горловкой - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.09.2022
عضو شوید
در جریان عملیات ویژه، نیروهای مسلح روسیه نزدیک به پنج هزار تانک نیروهای مسلح اوکراین از بین برده شده است.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه روز 17 سپتامبر (شنبه) اعلام کرد، که نزدیک به 5000 تانک و دیگر خودروهای زرهی جنگی اوکراینی در عملیات نظامی ویژه روسیه از بین برده شده است.
در بیانیه منتشره وزارت دفاع روسیه آمده است:" در مجموع از آغاز عملیات ویژه نظامی، 293 فروند هواپیما، 155 بالگرد، 1973 هواپیمای بدون سرنشین، 375 سامانه موشکی ضدهوایی، 4998 دستگاه تانک و دیگر خودروهای زرهی رزمی، 837 خودروی جنگی سامانه های موشکی پرتاب چندگانه، 3393 توپخانه صحرایی و اسلحه خمپاره انداز و همچنین 5640 دستگاه خودروی ویژه نظامی از بین برده شده است".
یادآوری می کنیم، که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در یک سخنرانی تلویزیونی گفت: شرایط نیازمند اقدام قاطع و فوری ما است، جمهوری‌های مردمی دونباس از روسیه در خواست کمک کردند. رئیس‌جمهور روسیه با بیان اینکه تمام مسئولیت این خونریزی‌ها بر عهده دولت حاکم بر اوکراین خواهد بود، از ارتش اوکراین خواست تا دستورات جنایتکارانه مقامات اوکراینی را اجرا نکنند، سلاح‌ها را زمین بگذارند وبه خانه های خود بروند.
وزارت دفاع فدراسیون روسیه نیز اعلام کرد که نیروهای مسلح این کشور هیچ حمله موشکی، هوایی یا توپخانه ای به شهرهای اوکراین انجام نمی دهند.
پوتین توافقنامه تجارت آزاد ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا را امضا کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.09.2022
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
پوتین: روسیه تا کنون با خویشتنداری به حملات اوکراین به زیرساخت‌ها و حملات تروریستی پاسخ داده است
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، در 21 فوریه، فرمان‌هایی را امضا کرد که در آن جمهوری‌های دونتسک و لوگانسک را که در سال 2014 استقلال خود را از کی‌یف اعلام کرده بودند، به رسمیت شناخت و در 24 فوریه، روسیه عملیات نظامی ویژه را برای غیرنظامی کردن اوکراین آغاز کرد.
روسیه بامداد روز پنجشنبه ۲۴فیبروری عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند" نامید.
به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که "نازی زدایی و غیرنظامی سازی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
پوتین خطاب به شهروندان خود گفت که شرایط "نیازمند اقدام قاطع و فوری" است، زیرا جمهوری‌های دونباس درخواست کمک کرده‌اند. به گفته رهبر روسیه، تمام مسئولیت این خونریزی بر عهده وجدان رژیم حاکم بر اوکراین خواهد بود.
در همین حال، نیروهای امنیتی اوکراین در حال استقرار چندین موشک انداز درست در مناطق مسکونی کی یف و سایر شهرهای اوکراین هستند. پوتین آن را یک تاکتیک تروریستی خواند.
عملیات ویژه نظامی روسیه نتیجه سال ها تحریک غرب در اوکراین است. غرب سال‌ها عمدا حکومت نظامی را تحریک کرد تا در نتیجه این تحریکات و واکنش مسکو، یک تعطیلی بی پایان با تحریم‌ها آغاز کند. روسیه با اوکراین و مردم اوکراین در جنگ نیست. هدف اصلی جلوگیری از یک درگیری جهانی است که در حال آماده سازی است و در آن اوکراین نقش یک پایگاه نظامی برای حمله به فدراسیون روسیه تعیین شده است. مقامات کی یف 8 سال فرصت داشتند تا موضوع را در چارچوب تمامیت ارضی خود از طریق مذاکره حل کنند، اما اوضاع به جلو نرفت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала