دستگیری دانشجویان خارجی از سوی نیروهای اوکراینی در کوپیانسک

© AP Photo / Efrem LukatskyСпецназ ВСУ в Донецкой области
Спецназ ВСУ в Донецкой области  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.09.2022
عضو شوید
رئیس اداره نظامی-غیرنظامی خارکف از دستگیر دانشجویان سریلانکایی در کوپیانسک از سوی نیروهای مسلح اوکراینی خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، ویتالی گانچف، رئیس اداره نظامی - غیرنظامی منطقه خارکف در کانال تلگرامی خود گفت، که واحدهای اوکراینی هفت دانشجوی سریلانکایی را که در کالج پزشکی در کوپیانسک تحصیل می کردند، دستگیر کردند.
او گفت: "ما مطلع شدیم که واحدهای اوکروفاشیست هفت شهروند سریلانکا را که در کالج پزشکی کوپیانسک تحصیل می کردند، بازداشت کردند. آنها به مقصد نامعلومی منتقل شدند. با توجه به روش های شناخته شده کار سرویس های ویژه اوکراین، ما تحریکات علیه آن را مستثنی نمی کنیم".
به گفته وی، به قیاس با بوچا و ایزیوم، احتمال زیادی وجود دارد که از خارجی های بازداشت شده برای ساخت کارهای جعلی استفاده شود.
Эвакуация пострадавших в результате взрыва в центре Донецка - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.09.2022
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
کشته شدن یک غیرنظامی در راکت پراگنی ارتش اوکراین در دنتسک
وزارت خارجه سریلانکا نیز به نوبه خود توجه خود را به اخبار مربوط به هموطنان جلب کرد و از دولت اوکراین خواست تا صحت این اطلاعات را تأیید کند.
یک روزپیش، گانچف گفته بود، که باشندگان منطقه خارکف از سوی نیروهای مسلح اوکراین گروگان گرفته شده اند: آنها را مورد تمسخر و شکنجه قرار می دهند، به درختان می بندند زیرا پاسپورت های روسی دریافت کرده اند و سپس به پاهایشان میخ می زنند.
همانطور که رئیس اداره ایالتی منطقه ای خارکف پیش از این گزارش داده بود، مقامات منطقه تخلیه جمعیت از کوپیانسک، ایزیوم، شوچنکووه و بالاکلیا را سازماندهی کردند، اما بسیاری از ساکنان به دلیل عدم ارتباط قادر به ترک نبودند، آنها اطلاعاتی دریافت نکردند. در مورد نیاز به ترک شهرهای خود.
او همچنین هشدار داد، که رژیم کیف سعی خواهد کرد سناریوی تحریک آمیز را در بوچا در ایزیوم تکرار کند. به گفته وی، به همین منظور بود که ولادیمیر زلنسکی اخیراً از منطقه خارکف بازدید کرد، جایی که خبرنگاران ظاهراً مستقل غربی در آنجا راه اندازی شدند و شروع به نشان دادن شهرهای ویران شده برای "جعل" جعلی درباره روسیه کردند.
در آغاز ماه اپریل، عکس‌ها و ویدئوهایی در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی اوکراین با اجساد کشته‌شدگان در خیابان‌ها منتشر شد که گفته می‌شود پس از خروج ارتش روسیه از شهر در بوچا گرفته شده است. مقامات کیف روسیه را به کشتار دسته جمعی غیرنظامیان متهم کردند. وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، که این یک اقدام تحریک آمیز دیگر است و تاکید کرد که در مدتی که این شهر تحت کنترل آنها بود، حتی یک نفر از ساکنان بوخا از اقدامات سربازان روس آسیب نبیند. این وزارت همچنین خاطرنشان کرد، که همه واحدها در 30 مارچ به طور کامل بوچا را ترک کردند، خروجی ها به سمت شمال بسته نشد، اما نیروهای مسلح اوکراین شهر را به طور شبانه روزی از توپخانه، تانک و سیستم های موشک پرتاب چندگانه گلوله باران کردند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала