کابلوف درمورد خطر جبهه مقاومت ملی برای طالبان ابراز نظر کرد

© Sputnikضمیر کابلوف
ضمیر کابلوف - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.09.2022
عضو شوید
نماینده ویژه رییس جمهور روسیه برای افغانستان در مصاحبه با اسپوتنیک افغانستان درمورد اینکه آیا جبهه مقاومت ملی افغانستان به رهبری احمد مسعود برای طالبان خطرناک است یا خیر، ابراز نظر کرد.
ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رییس جمهور روسیه برای افغانستان در مصاحبه با اسپوتنیک افغانستان در جواب به اینکه آیا جبهه مقاومت ملی افغانستان به رهبری احمد مسعود با در نظرداشت اینکه براساس اطلاعات اخیر، چهار هزار نفر تحت فرماندهی اش اند، برای طالبان یک خطر شمرده میشود یا خیر، گفت:"من فکر نمی کنم که در این مرحله این مقاومت مسلحانه خطر بزرگی را به همراه داشته باشد. خطر بسیار بزرگتر برای مقامات افغانستان، وضعیت اجتماعی و اقتصادی این کشور است. این می تواند افغان ها را به اعتراض به اشکال مختلف ترغیب کند که بسیار جدی تر از هر حمله چریکی است".
وی همچنان در رابطه به اطلاعات مبنی بر بسیج شدن ۴ هزار جنگجو تحت فرماندهی احمد مسعود، گفت: "اولاً اینها گفته های افراد او است. هیچ کس آن را ثابت نکرده است. ما نه با اظهارات بلند، بلکه با اقدامات واقعی در میدان جنگ قضاوت می کنیم. ما شاهد (اخبار) درگیری های گاه و بیگاه حملات چریکی هستیم. چیزی از مقیاس حضور چهار هزار نفری به چشم نمی خورد، صحبت از ده ها یا صدها نفر است. به هر حال، در شمال، بلخ و جاهای دیگر، به دلایل دیگر و غیر مرتبط با این سازمان، رویارویی و اصطکاک وجود داشت. در حال حاضر، همه چیز به شکل قطعه قطعه است. این فعالیت نیز به دلیل تابستان گرم افغانستان بود، اما سرمای زمستانی در راه است که به طور سنتی و گذشته هم، اگر فروکش نکند، از مقیاس عملیات نظامی به میزان قابل توجهی کاسته می شود. زمستان خواهد آمد و خواهید دید که واقعاً چه چیزی وجود دارد".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала