انتقال داعش های انتحاری در شمال افغانستان

© AFP 2023 / Aref Karimiافراطی آزاد شده توسط آمریکایی ها ، فرمانده داعش در شمال افغانستان شد
افراطی آزاد شده توسط آمریکایی ها ، فرمانده داعش در شمال افغانستان شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.09.2022
عضو شوید
در حدود 400 تن داعشی در شمال افغانستان جابجا شده اند که هدف شان، انجام حملات تروریستی می باشد.
به گزارش اسپوتنیک، دگر جنرال اناتولی سدوروف قوماندان قرارگاه واحد سازمان قرار داد امنیت دسته جمعی گفت که فعالیت افرادمسلح بعضی سازمان های تروریستی بین المللی، منجمله تروریستهای اتحادیه کشورهای مشترک المنافع می باشد، که در قلمرو افغانستان فعال شده اند.
به گفته جنرال روسیه، این نیروهای تروریستی در ولایات شمال افغانستان چون جوزجان، بادغیس، قندز، تخار و بدخشان جابجا گردیده اند که تعداد شان در حدود 400 نفر ارزیابی می گردد.
پرچم داعش - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.09.2022
هشدار داعش به سفارت خانه های خارجی در افغانستان
هدف اساسی ایشان، اجرائی حملات تروریستی، انفجارات و حمله به تاسیسات ملکی و نظامی می باشد.
دراین مورد سید عباس قریشی اسبق دگروال اردوی جمهوری دموکراتیک افغانستان در این ارتباط ابراز نظر نموده به اسپوتنیک گفت: "چون داعش در بطن طالب نفس می کشد و طالب در متن داعش حضور دارد، بدور از منطق خواهد بود اگر همکاری و همیاری طالبان را در این جابجایی ها انکار نمائیم.
ناگفته پیداست که طالب و داعش پروژه انگلیسی بوده که توسط ناتو اجرایی شده و تمویل مالی آنرا عربستان سعودی، قطر و امارات عهده دار بوده و کمیشن کاری آن عمدتأ به پاکستان و قسمأ ترکیه، آنهم در انتقال آن از سوریه عراق سپرده شده است. امروز و دیروز پاکستان مرکز تولید و صدور تروریزم و تروریست از جمله داعش در جهان بوده و جابجایی داعشی ها از قلمرو پاکستان و توسط آی اس آی صورت گرفته و می گیرد".
سمنگان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.07.2022
نمایش کشته‌شده‌گان درگیری خودی‌ طالبان در سمنگان به‌نام اعضای داعش
همچنان آگاه سیاسی که نخواست اسم و مقام‌اش علنی گردد، در این ارتباط به اسپوتنیک گفت: "داعش نیروی خاص امریکا است. در هر منطقه مسلمان نشین که برای امریکا مشکلات پیدا شود، عاجل داعش ایجاد می گردد و تمدن و فرهنگ آن محل برهم می خورد و ویران می گردد.
وی گفت: "امریکا از افغانستان فرار کرد. حالا بخاطر جبران فرار، طالبان را به اشکال مختلف بد نام می کند و تا حد اعظم سعی می ورزد که دیگر افغانستان بازسازی نشود و به حالت بی نظمی، فقر و بی امنیتی قرار داشته باشد".
آگاه سیاسی تاکید کرد که یگانه راه علاج این بیرحمی ها، نابسامانی ها و فقر- بازسازی اقتصاد، اجتماع و سیاست داخلی و خارجی افغانستان فعلی است. اگر طالبان خواهان ساختن کشور مترقی و با اقتصاد قوی هستند، باید خواسته های جامعه بین المللی و افغان های خود را رفع کنند. عدالت اجتماعی، دفاع از حقوق زنان، کودکان را فراهم نمایند. در غیر افغانستان ویران، ویران تر و ممکن کاملاً نابود شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала