واکنش روسیه به انتقال دارایی‌های افغانستان به یک بانک سویسی توسط امریکا

© Bank- Afghanistan Twitter تحویل بیش از 19 میلیون دالر کمک های بشردوستانه به بانک بین المللی افغانستان (AIB)
تحویل بیش از 19 میلیون دالر کمک های بشردوستانه به بانک بین المللی افغانستان (AIB)  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.09.2022
عضو شوید
سفارت روسیه در واشنگتن تصمیم آمریکا برای ایجاد یک صندوق کمک به افغانستان را محکوم کرد.
به گزارش اسپوتنیک، سفارت روسیه در واشنگتن با نشر اعلامیه‌ای می گوید که تصمیم ایالات متحده برای ایجاد یک صندوق از منابع مالی مسدود افغانستان، ناقض موازین حقوق بین الملل و حاکمیت یک کشور خارجی است.
سفارت روسیه در پیام خود گفته است: "ما این اقدام را مخالف قوانین بین المللی و نقض حاکمیت یک کشور خارجی می دانیم. مردم افغانستان حق دارند که بدون دخالت "مدیران خارجی" از منابع خودداری کنند."
تحویل بیش از 19 میلیون دالر کمک های بشردوستانه به بانک بین المللی افغانستان (AIB)  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.09.2022
امریکا 3.5 میلیارد دالر از پول مردم افغانستان را به یک صندوق امانی در ژنو منتقل می‌کند
در اعلامیه همچنین اشاره شده که تصمیم دولت امریکا تنها باعث افزایش "فقر در این کشور آسیایی" می شود و بر خلاف دعوت های متعدد از سوی جامعه امریکایی و جهانی، تصویب شده است.
روز گذشته وزارت امور خارجه امریکا در بیانیه‌ای از تشکیل "صندوق افغانستان" برای انتقال دارایی بلوکه شده این کشور به ارزش 3.5 میلیارد دالر در سوئیس در هماهنگی با شرکای بین‌المللی واشنگتن در این زمینه خبر داد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала