روسیه غرب را در کمبود نفت در جهان متهم کرد

© Fotolia / Sergiy Serdyukآمریکا از افزایش استخراج نفت امتناع نمی کند
آمریکا از افزایش استخراج نفت امتناع نمی کند  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.09.2022
عضو شوید
پاول سورکین معاون اول وزیر انرژی روسیه غرب را در کمبود نفت در جهان مقصر دانست.
به گزارش اسپوتنیک، وی اعلام کرد: اقدامات و تحریم های کشورهای غربی در 10 سال گذشته مانع تولید بالقوه 5 تا 6 میلیون بیلر نفت اضافی در روز شده که اکنون می توانست به غلبه یی بحران جهانی انرژی کمک کند.
سورکین افزود: اگر اقدامات تعدادی از کشورهای غربی و سیاست تحریمی را که در 10 سال گذشته اجرا کرده اند، در نظر بگیریم، فشار تحریمی آنها جهان را از حدود 5 تا 6 میلیون بیلر در روز به عنوان تولید بالقوه اضافی محروم کرده است. فکر می‌کنم همه حاضران به خوبی می‌دانند که تولید 5 تا 6 میلیون بشکه در روز چیزی است که می‌تواند راحتی مشکلات انرژی جهان را حل کند، البته اگر اقدامات آگاهانه تعدادی از کشورها نباشد.
رابطه متقابل منابع طبیعی و جیوستراتیژی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.08.2022
امریکا حق چین و هند برای خرید نفت روسیه را به رسمیت شناخت
روسیه تقصیر خود را در ایجاد بحران انرژی در جهان رد می کند. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین در گفتگو با اولاف شولتز صدراعظم آلمان گفت که تلاش ها برای واگذاری مسئولیت این بحران به روسیه بی وقیحانه است. وی افزود که روسیه همچنان آماده است تا یک صادرکننده قابل اعتماد انرژی باشد.
پیشتر گزارش شده بود که عایدات بودجه روسیه از فروش نفت و گاز در ماه اگوست امسال به حداقل خود از جون 2021 رسیده است. فعلاً نفت Urals روسیه به روبل ارزان تر از یک سال پیش فروخته می شود و این وضعیت به دلیل افزایش فشار کشورهای غربی است.
علاوه بر این، در اوایل سپتامبر، وزرای مالیه کشورهای گروه 7 با تعیین سقف قیمت نفت روسیه موافقت کردند. قرار است این امر با تحریم حمل و نقل بحری نفت روسیه مرتبط باشد. بر اساس بسته ششم تحریم های اتحادیه اروپا، این تحریم از 5 دسامبر اجرا میشود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала