پیشنهاد تضمین های امنیتی دفتر زلنسکی برای اوکراین

© AP Photo / Ukrainian Presidential Press OfficeПрезидент Украины Владимир Зеленский
Президент Украины Владимир Зеленский - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.09.2022
عضو شوید
دفتر رئیس جمهور اوکراین پروژه خود را درباره تضمین های امنیتی برای اوکراین ارائه کرد.
به گزارش اسپوتنیک، پیشنهادات اوکراین شامل امضای معاهده امنیتی کیف است، که شرکت کنندگان آن می توانند ایالات متحده، بریتانیا، کانادا، لهستان، ایتالیا، آلمان، فرانسه، استرالیا، ترکیه، کشورهای بالتیک، شمال، مرکز و شرق اروپا به عنوان ضامن باشند.
دفتر ولودیمیر زلنسکی روز سه‌شنبه پیش‌نویسی را درباره تضمین‌های امنیتی اوکراین با عنوان "پیمان امنیتی کیف" منتشر کرد، زیرا کیف به کشورهای اتحادیه اروپا، ایالات متحده امریکا، بریتانیا، استرالیا و ترکیه ضامن ارائه می‌دهد.
بر اساس متن پیش نویس سند ضمانت های امنیتی کیف، کشورهایی که ضمانت های امنیتی اوکراین را امضا کرده اند، در صورت تجاوز به اوکراین، باید به اوکراین کمک نظامی کنند.
در صورت تجاوز، سند مشترک باید تعهدات گسترده ضامن‌ها را تعیین کند، "برای استفاده از تمام عناصر قدرت ملی و جمعی خود و اتخاذ تدابیر مناسب، که ممکن است شامل ابزارهای دیپلماتیک، اقتصادی و نظامی باشد، تا اوکراین را قادر سازد در متن این پیش نویس آمده است که تجاوز را متوقف کنند، حاکمیت خود را بازگردانند، امنیت، برتری نظامی خود را تضمین کنند و به طور مستقل از خود در برابر هر تهدیدی دفاع کنند.
در متن سند پیشنهادی که روز سه شنبه در وب سایت دفتر زلنسکی منتشر شد، آمده است: ضمانت‌های امنیتی باید مثبت و به وضوح بیان شود؛ این ضمانت‌ها مجموعه‌ای از تعهدات گروه ضامن را به همراه اوکراین نشان می‌دهند. آنها باید بر اساس توافق‌نامه‌های دوجانبه الزام‌آور باشند، اما در یک سند مشارکت استراتژیک مشترک معاهه به نام امنیت کیف متحد شوند.
در این متن پیشنهادی دفتر زلنیکسی همچنان آمده است، که قوی‌ترین تضمین امنیت برای اوکراین توانایی دفاع از خود است... این مستلزم سرمایه‌گذاری طولانی‌مدت پایدار در پایگاه نظامی-صنعتی اوکراین، انتقال گسترده تسلیحات و پشتیبانی اطلاعاتی از متحدان، مأموریت‌های آموزشی فشرده و تمرین‌های مشترک زیر پشتبیانی اتحادیه اروپا و ناتو است.
در این سند آمده است، که این توافق می تواند "گروه اصلی کشورهای متحد و اوکراین" را متحد کند.
در این سند نوشته شده است: "این گروه از کشورها ممکن است شامل ایالات متحده، بریتانیا، کانادا، لهستان، ایتالیا، آلمان، فرانسه، استرالیا، ترکیه و همچنین کشورهای اروپای شمالی و کشورهای بالتیک، اروپای مرکزی و شرقی باشد".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала