وال استریت ژورنال با نشر مقاله‌ای اروپا را بحران انرژی معرفی کرد

© Sputnik / Алексей Витвицкий /  مراجعه به بانک تصاویر Строительство газопровода "Северный поток-2" в Германии
Строительство газопровода Северный поток-2 в Германии - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.09.2022
عضو شوید
وال استریت ژورنال می نویسد که این روسیه نبود که اروپا را به بحران انرژی کشاند.
به گزارش اسپوتنیک، اروپا در زمستان امسال بحران بی سابقه را در حوزه انرژی تجربه می کند، سیاستمداران اروپایی روسیه مسئول این بحران می دانند، اما سردبیران روزنامه امریکایی وال استریت ژورنال می گویند که آنان نمی خواهند شهروندان این قاره بدانند که سیاست های تغییر اقلیم سیاست های تغییر اقلیم آنها واقعاً وضعیت را بدتر کرده است.
بر اساس ایده اولیه، پس از تعیین تعداد سهمیه‌های CO2 توسط دولت، شرکت‌های اروپایی با انتشار بیشتر می‌توانند گواهی‌های مورد نیاز خود را از شرکت‌هایی خریداری کنند که انتشار گازهای گلخانه‌ای خود را کاهش داده‌اند. اگر تقاضا از عرضه فراتر رود، افزایش قیمت کمک هزینه ها در تئوری باید سرمایه گذاری در انرژی سبز را به منظور کاهش انتشار گازهای گلخانه ای تحریک کند. با این حال، طبق نظر این نشریه، سیستم فعلی تجارت CO2 که در سال 2005 معرفی شد، برای چنین شرایط بحرانی آماده نبود.
این نویسدگان تاکید دارند: "کشورهای اروپایی به دلیل کمبود گاز طبیعی، شروع به استفاده از زغال سنگ کثیف برای تولید برق می کنند، این کار باعث افزایش تقاضا برای سهمیه و افزایش قیمت می شود. صنعت انرژی می تواند از سوخت هسته ای برای کاهش وابستگی به زغال سنگ استفاده کند یا مقامات می توانند توسعه میادین گازی در کشورهای خود را افزایش دهند.".
نویسندگان این مقاله می گویند: برخی از سیاستمداران موضوع را درک می کنند. ماتئوش موراویسکی، نخست وزیر لهستان اخیراً به فایننشال تایمز گفته است که طرفدار کنار گذاشتن سیستم سقف و تجارت برای یک یا دو سال است. اما به همان اندازه که منابع انرژی مقرون به صرفه وجود دارد، چنین رویایی در اروپا کم است. و تا زمانی که دیگر رهبران تصمیم خود را بگیرند، مالیات مخفی کربن اروپا همچنان پابرجا خواهد بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала