- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

سفیر روسیه در برلین: آلمان از خطوط قرمز عبور کرده‌است

© Photo / The Ministry of Foreign Affairs of the Russian Federation Директор третьего европейского департамента МИД России Сергей Нечаев
Директор третьего европейского департамента МИД России Сергей Нечаев  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.09.2022
عضو شوید
سرگئی نچایف، سفیر روسیه در برلین در گفتگو با روزنامه "ایزوستیا" اعلام کرد که آلمان از خطوط قرمز تعیین‌شده عبور کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، آقای نچایف افزود: آلمان از زمانی که اوکراین را با سلاح‌های مرگبار خود تجهیز کرده، از خطوط قرمز عبور کرده است. حقیقت این است که سلاح‌های ارسالی آلمان نه تنها علیه نظامیان روس استفاده می‌شوند، بلکه در کشتار مردم منطقه دونباس نیز نقش دارند و این خط قرمزی بود که مقامات آلمانی نباید از آن عبور می‌کردند.
این دیپلمات گفت: از جمله در نظر گرفتن مسوولیت اخلاقی و تاریخی آلمان در قبال مردم ما در قبال جنایات نازیسم در طول جنگ بزرگ میهنی.
نچایف خاطرنشان کرد که پمپاژ تسلیحات به اوکراین، "همانطور که متحدان ناتو آنگلوساکسون از جمهوری فدرال آلمان می‌خواهند" راهی است به ناکجاآباد، که فقط درگیری را طولانی می‌کند و تعداد قربانیان را افزایش می‌دهد. این دیپلمات افزود که روند آتشی پس از جنگ بین مردم روسیه و آلمان اکنون در واقع "در حال فرسایش" است.
پیش از این، اولاف شولتز، صدراعظم آلمان، به کی‌یف قول داده بود که جدیدتری سلاح‌های مدرن را در آینده نزدیک تحویل دهد- ما در مورد تجهیزات سیستم دفاع هوایی Iris-T با نصب رادار و پهپادهای شناسایی صحبت می‌کنم که مدت‌ها توسط دولت آلمان اعلام شده است. این تحویل مستقیما از مجتمع نظامی-صنعتی آلمان انجام می‌شود. وزارت دفاع آلمان بارها اعلام کرده است که بوندسوهر دیگر قادر به ارائه سلاح به اوکراین به دلیل اتمام ذخایر این کشور نیست. آنالنا بوربوک، وزیر امور خارجه آلمان روز قبل از سوال همتای اوکراینی خود دیمیتری کولبا در مورد تامین تانک های لئوپارد به رژیم کی‌یف اجتناب کرد.
Заместитель председателя Совета безопасности РФ Дмитрий Медведев  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.09.2022
مدودف: آلمان به عنوان دشمن روسیه عمل می کند
روسیه پیش از این در پی ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی را به همه کشورهای ناتو از جمله آمریکا ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله‌ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین خاطرنشان کرد که پمپاژ تسلیحات به اوکراین از سوی غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمکی نمی‌کند بلکه تأثیر منفی خواهد داشت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала