- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

وزارت دفاع روسیه: پایگاه مزدوران خارجی در نزدیکی خارکف مورد اصابت قرار گرفت

© Sputnik / Natalia Seliverstovaوزارت دفاع روسیه
وزارت دفاع روسیه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.09.2022
عضو شوید
وزارت دفاع روسیه امروز (یکشنبه، 11 سپتمبر) اعلام کرد در جریان حملات در منطقه خارکف، نیروهای مسلح روسیه محل استقرار مزدوران خارجی در منطقه شهرک کلوگینو-باشکیروکا در منطقه خارکف مورد اصابت قرار دادند.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: نیروهای مسلح روسیه به انجام عملیات ویژه نظامی ادامه می‌دهند، نیروهای هوایی، راکتی و توپخانه‌ای روسیه حملات دقیقی را به واحدها و ذخایر نیروهای مسلح اوکراین در منطقه خارکف انجام می‌دهند.
این وزارتخانه افزود: در نتیجه این حملات، نیروی انسانی و تجهیزات نظامی واحد‌های لوا های 14 و 92 میکانیزه نیروهای مسلح اوکراین در مناطق چوهوئیف، استارووروفکا، ولووسکایا، بالاکلیا، لوای 113 دفاع ارضی در شهرک نوایا وودولاگا و همچنین محل استقرار مزدوران خارجی در منطقه شهرک کلوگینو-باشکیروکا در منطقه خارکف مورد اصابت قرار گرفتند.
وزارت دفاع روسیه گفت که تلفات دشمن بیش از 200 نظامی و بیش از 20 واحد تجهیزات نظامی است.
علاوه براین، طی یک روز، واحدهای نیروهای مسلح اوکراین در مناطق شهرک‌های پریستن، بولدیرفکا، سینیخا، بلوئه، کوماروفکا، گوروخواتکا، کواپیانسک، سنکوو و پودویسوکویه در منطقه خارکف، هدف حملات متمرکز قرار گرفتند.
Запорожская АЭС в Энергодаре - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.09.2022
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
وزارت دفاع روسیه: از آغاز سپتمبر زاپروژیا 26 بار گلوله باران شده است
گفتنی است، روسیه بامداد روز 24 فبروری با صدور فرمان پوتین عملیات ویژه نظامی خود را برای غیرنظامی کردن اوکراین آغاز کرد. رئیس‌جمهور روسیه هدف از این عملیات را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی‌یف قرار گرفته اند" توصیف کرد.
وزارت دفاع روسیه تاکید کرده است که نیروهای مسلح روسیه تنها زیرساخت های نظامی اوکراین را مورد هدف قرار می دهد و غیرنظامیان را هیچ خطری تهدید نمی‌کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала