رئیس جمهور چک: بیرون شدن ناتو از افغانستان یک اشتباه غم انگیز بود

© Photo / Facebook account of Miloš ZemanПрезидент Чехии Милош Земан
Президент Чехии Милош Земан - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.09.2022
عضو شوید
رئیس جمهور چک به وزیر دفاع امریکا گفته است، که بیرون شدن ناتو از افغانستان یک "اشتباه غم انگیز" بود.
به گزارش اسپوتنیک، میلوش زمان رئیس جمهور چک روز یکشنبه در رادیو Frekvence 1 پراگ گفت، که او در جریان گفت و گوهای روز جمعه گذشته در پراگ با لوید آستین رئیس پنتاگون، بیرون شدن ناتو از افغانستان را "اشتباهی غم انگیز" خوانده که در نتیجه آن هزاران دموکرات در این کشور به حال خود رها شدند.
انفجار در میدان هوایی کابل  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.02.2022
کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا: بیرون شدن از افغانستان یک شکست سیستماتیک بود
زمان گفت: "آقای وزیر (آستین) به من گفت، که امریکایی ها مجبور شدند افغانستان را ترک کنند زیرا مردم افغانستان می خواستند. اما من با این موافق نیستم. من معتقدم که این یک اشتباه غم انگیز بود که راه را برای جنبش طالبان(زیر تحریم سازمان ملل به دلیل کارهای تروریستی) باز کرد. و من فکر نمی‌کنم اکثر افغانستانی ها می‌خواستند طالبان موفق شوند. با این تسلیم شدن در افغانستان، ما هزاران و هزاران دموکرات را به حال خود رها کرده‌ایم که ممکن است اکنون مرده باشند".
یادآوری می کنیم، که گروه طالبان پس از امضای پیمان با امریکا در 15 اگوست سال گذشته میلادی و بدون درگیری 33 ولایت افغانستان به جز پنجشیر را تصرف کنند و پس از دو هفته مرکز پنجشیر را نیز تصرف کردند، که تاکنون در این ولایت درگیری میان نیروهای جبهه مقاومت و جنگجویان این گروه جریان دارد و دیروز بیش از 50 جنگجوی این گروه کشته و زخمی شدند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала