پاپ: از جنگ هسته ای باید جلوگیری شود

© AP Photo / Gregorio BorgiaПапа Римский Франциск на встрече с премьер-министром Японии Синдзо Абэ в Токио
Папа Римский Франциск на встрече с премьер-министром Японии Синдзо Абэ в Токио - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.09.2022
عضو شوید
پاپ فرانسیس خواستار دعا برای جلوگیری از وقوع جنگ هسته ای شد.
به گزارش اسپوتنیک، پاپ فرانسیس در نشستی با شرکت کنندگان در نشست عمومی اکادمی علوم پاپی، خواستار دعای مریم باکره برای جلوگیری از وقوع جنگ هسته ای در جهان شد.
پاپ گفت، که پس از دو جنگ جهانی، بشریت باید یاد می گرفت، که به حقوق بشر و قوانین بین المللی احترام بگذارد، اما اکنون نشانه هایی از عقب نشینی وجود دارد.
الکسی پوشکوف - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.08.2022
پوشکوف: "احمق ها" امریکا را به سوی جنگ هسته ای رهنمایی می کنند
رئیس کلیسای کاتولیک روم گفت: "من پیش از این درباره جنگ جهانی سوم به طور جزیی صحبت کرده ام، اما امروز احتمالاً می توانیم از جنگ "کلی" صحبت کنیم".
فرانسیس ابراز تاسف کرد، که امروز دوباره باید دعا کرد که جنگ هسته ای رخ ندهد، اگرچه از این خطر باید مدت ها پیش جلوگیری می شد.
در میانه ای ماه اگوست، دانشمندان دانشگاه راتگرز در ایالات متحده، کشورهایی را نام بردند، که احتمالاً از یک جنگ هسته ای جان سالم به در می برند. به عنوان بخشی از این مطالعه، آنها پرتاب بمب هسته ای را در شهرها و مراکز صنعتی شبیه سازی کردند. به گفته آنها، این امر مستلزم طوفان آتش و آلودگی جو توسط ذرات احتراق خواهد بود. افزون بر این، این منجر به تغییرات آب و هوایی و همچنین کاهش ذخایر مواد غذایی در زمین خواهد شد. به طور خاص، اگر بیش از 150 تراگرم (بیش از 165 میلیون تن) دوده در جو منتشر شود، مصرف غلات تنها طی سه تا چهار سال تقریباً 90 درصد کاهش می یابد. به گفته دانشمندان، استرالیا و آرژانتین به بهترین وجه می توانند با پیامدهای آن کنار بیایند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала