هیچ مکانیزمی برای سلب حق وتو روسیه در شورای امنیت سازمان ملل وجود ندارد

© AP Photo / John MinchilloDmitri Polyanski, arxiv şəkli
Dmitri Polyanski, arxiv şəkli - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.09.2022
عضو شوید
دیمیتری پولیانسکی، معاون اول نماینده روسیه در سازمان ملل گفت که هیچ کس حق وتو روسیه در شورای امنیت سازمان ملل را سلب خواهد کرد، چنین مکانیزمی وجود ندارد.
به گزارش اسپوتنیک، معاون اول نماینده روسیه در سازمان ملل در گفتگو با شبکه تلویزیونی "روسیه 1"، گفت: ایالات متحده همیشه کمتر در این باره صحبت کرده و سعی کرده است از بیان مواضع در مورد اصلاحات خودداری کند، اما اکنون تصمیم گرفته اند تا رویکردهای خود را در این زمینه ترویج دهند. آنها همه را در رگ ضد روسی ارائه می‌کنند، هیچ چیز جدیدی در این وجود ندارد، اما، صادقانه بگویم، هیچ مکانیزمی، بدون فروپاشی سازمان ملل، بدون تضعیف پایه های آن وجود ندارد - هیچ کس به این علاقه ندارد - سلب حق وتو توسط امریکایی‌ها بعید است.
آقای پولیانسکی در پاسخ به این سوال که آیا روسیه از حق وتو محروم می‌شود، گفت: ما به هر حال همه چیز را تحت کنترول داریم. البته (نخیر).
وی افزود: هیچ مکانیزمی وجود ندارد، باید پایه های سازمان ملل را تضعیف کرد، در واقع بدون روسیه آن را از نو ساخت. من حتی نمی توانم تصور کنم که این روند بدون تخریب کامل همه پایه های سازمان ملل چگونه می تواند باشد. روابط بین‌الملل مدرن، همه این را می فهمند.
جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه و لیندا توماس گرینفیلد، سفیر ایالات متحده در سازمان ملل، موضوع اصلاح شورای امنیت را در هفته آینده در مجمع عمومی سازمان ملل در پایان سپتمبر مطرح خواهند کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала