کلوپ ویدیو

هجوم بستگان قربانیان انفجار بزرگ بندر بیروت به وزارت عدلیه لبنان+ویدئو

© Sputnik / Abdul Kader Albayهجوم بستگان قربانیان انفجار بزرگ بندر بیروت به وزارت عدلیه لبنان
هجوم بستگان قربانیان انفجار بزرگ بندر بیروت به وزارت عدلیه لبنان
 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.09.2022
عضو شوید
بستگان قربانیان انفجار بزرگ بیروت خواهان برگرداندن قاضی اولی هستند.
به گزارش اسپوتنیک، ده ها تن از بستگان قربانیان انفجار بزرگ بندر بیروت، در اعتراض به طرح قوه قضائیه برای معرفی قاضی تحقیق دوم تظاهرات کردند و این اقدام را تلاش طبقه سیاسی کشور برای جلوگیری از اجرای عدالت در یکی از بزرگترین انفجارهای غیرهسته ای جهان خواندند.
آنها خواهان برگرداندن قاضی اولی هستند: او تنها کسی است که به صورت شفاف پرونده را بررسی میکند.
تحقیقات درباره این انفجار که منجر به کشته شدن 218 نفر، مجروح شدن هزاران نفر و خسارت میلیاردها دالر شد، از ماه دسامبر توسط قدرت های سیاسی لبنان مسدود شده است. این پس از آن است که سه وزیر سابق کابینه علیه قاضی تحقیق طارق بی تار شکایت قانونی کردند.
پدر جسیکی دختری که در انفجار بیروت جان باخت میگوید: "موضوع این است که وزیر عدله هینری هوری تصمیمات را می گیرد که خلاف قانون است. حتی برای لبنان کم سابقه است. او تحقیقات را متوقف کرده است، فقط پرونده را متوقف می کند، تعقیب دادگاه را متوقف می کند - و تا به حال در مقام خود قرار دارد.
وی افزود: "اصل موضوع این است که هانری خوری وزیر عدلیه تصامیم در مورد تحقیقات اتخاذ می کند که مغایر با قانون است. حتی برای لبنان، این یک سابقه غیرعادی است. او روند تحقیقات را متوقف کرد، به سادگی دوسیه جنائی را معطل نمود. او در ساخت جلسات محاکماتی دخالت می کند - و هنوز هم در مقام خود نشسته است.
ویرانه های انفجار بیروت پس از یکسال - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.08.2021
چندرسانه ای
ویرانه های انفجار بیروت پس از یکسال
اکنون وزارت عدلیه تحت فشار نهضت آزاد میهنی تصمیم به تعیین قاضی دوم گرفته است: به عبارت دیگر معاون تعقیقات قضایی را تعیین نماید. مقامات برای آزادی بازداشت شدگان با نفوذ به این امر نیاز دارند. آنها توسط قاضی طارق بیطر دستگیر شدند: اما دستگیری مثلاً بدری دهر رئیس گمرک به نفع نخبگان حاکم نیست. هیچ کس اجازه نمی دهد که کیفرخواست شفاف صادر شود و علاوه بر آن پروسه محاکماتی آغاز شود.
تنها چیزی که از هانری خوری می خواهیم این است که از تصمیم خود برای تعیین بازپرس دوم را امتناع ورزد. بگذارید کمیسیونی را تشکیل دهد که تحقیقات را به طور شفاف تکمیل کند. در غیر این صورت معلوم می شود که وقتی در باز است می خواهند از پنجره داخل شوند. ما، بستگان قربانیان، اجازه نخواهیم داد که مقامات این دوسیه جنائی را خفه کنند و عاملین آنرا بدون مجازات رها کنند."
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала