انرهودار پس از گلوله باران نیروهای مسلح اوکراین در تاریکی فرو رفت

© Photo / AFP 2022 / Ed Jonesانرهودار
انرهودار - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.09.2022
عضو شوید
گلوله باران نیرو های مسلح اوکراین باعث قطع برق سراسری در شهر انرهودار و مناطق حومه آن شد.
خبرنگار اسپوتنیک، از شهر انرهودار گزارش می‌دهد که صداهای انفجار در اطراف این شهر شنیده می شود، شهر بدون برق باقی مانده است.
اداره نظامی – غیرنظامی شهر اعلام کرد که در نتیجه گلوله باران نیروهای اوکراینی، یک خط برق در منطقه نیروگاه اتمی زاپاروژیا آسیب دیده است.
ولادیمیر روگوف، یکی از اعضای شورای اصلی اداره منطقه گفت: "هفت اصابت گلوله ها در منطقه ساختمان آموزشی در قلمرو نیروگاه هسته ای ثبت شده است.
علاوه بر این، ظرفیت واحد ششم نیروگاه زاپاروژیا کاهش یافت، این ایستگاه در حال کار برای رفع نیازهای خود است.
پیشتر گزارش شده بود که نیروگاه هسته ای زاپوریژیا با وجود گلوله باران به طور عادی کار می کند. با این حال، کمتر از یک روز پس از آسیب به خط برق نیروگاه، برق در مناطق تحت کنترل کی‌یف قطع شد. همزمان، واحدهای پنجم و ششم نیروگاه به کار خود ادامه دادند.
متعاقباً، شرکت "انرگواتم" اپراتور دولتی تمام نیروگاه های هسته ای فعال در اوکراین، قطع اتصال پنجمین واحد برق زاپوریژیا از شبکه برق را اعلام کرد. توضیح داده شد که این کار "به دلیل ناکافی بودن ظرفیت آخرین خط ذخیره برای دو واحد نیرو" انجام شده است.
نیروگاه زاپوریژیا که بزرگترین نیروگاه هسته‌ای اروپا در جنوب اوکراین است و از سوی نیرو های روسی کنترل می‌شود، تاکنون از سوی نظامیان اوکراینی هدف چندین حمله قرار گرفته است.
گفتنی است پیش ازاین واسیلی نبنزیا" نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد گفت که نیروهای اوکراینی به بمباران اطراف نیروگاه ژابوروژیا ادامه می‌دهند که این مسأله میتواند پیامدهای فاجعه‌باری به دنیال داشته باشد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала