چین از آمریکا در مورد حملات سایبری به سایت های چینی توضیحات خواست

© AP Photo / Department of Defense, Cherie CullenEstablished in June 2009, US Cyber Command organizes cyberattacks against adversaries and network defense operations
Established in June 2009, US Cyber Command organizes cyberattacks against adversaries and network defense operations - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.09.2022
عضو شوید
پکن از ایالات متحده در مورد حملات سایبری آژانس امنیت ملی آمریکا به سایت های چینی توضیحات خواست.
به گزارش اسپوتنیک، واشنگتن پکن را به حملات سایبری علیه شرکت های تجاری و سازمان های دولتی آمریکا متهم کرده که یکی از موضوعاتی است که روابط بین دو قدرت در سال های اخیر بر سر آن مختل شده است. چین هم از سوی دیگر به طور مداوم این ادعاها را رد کرده و به نوبه خود علیه جاسوسی سایبری ایالات متحده به شدت انتقاد کرده، اما به ندرت حملات خاصی را افشا کرده است.
اما گزارشی که امروز دوشنبه توسط مرکز ملی واکنش اضطراری ویروس های رایانه ای چین منتشر شد، آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) را به انجام ده ها هزار حمله مخرب به اهداف شبکه‌ای در چین متهم کرد.
این سازمان به طور خاص دفتر عملیات دسترسی اختصاصی برای به نفوذ به دانشگاه پلی تکنیک شیان متهم کرد. بودجه این دانشگاه توسط وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین تامین می شود و در تحقیقات هوانوردی و فضایی تخصص دارد.
چین این نهاد امنیتی آمریکایی را متهم کرده به شبکه‌های دانشگاه نفوذ کرده و کنترل ده‌ها هزار دستگاه شبکه از جمله سرورها، روترها و سوئیچ‌های شبکه را در دست گرفته است.
گفتنی است آمریکا و چین بر سر مسائل زیادی از جمله مسلمانان اویغور، تجات جهانی، تایوان، آزادی مذهب، منشا کرونا و هنگ کنگ درگیری دارند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала