لاوروف: امنیت سفارت روسیه در کابل تقویت شده است

© Sputnik / Press-service of Ministry of Foreign Affairs of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف
لاوروف - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.09.2022
عضو شوید
وزیر امور خارجه روسیه از تشدید امنیت ساختمان سفارت روسیه و مناطق مجاور آن در کابل خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه در پیوند به حمله تروریستی به سفارت روسیه در کابل گفت که اقدامات برای حفاظت از سفارت روسیه در کابل، از جمله با مشارکت نیروهای اضافی از "مقامات طالبان" و استخبارات این گروه در افغانستان، تقویت شده است.
لاوروف قبل از آغاز مذاکرات با وزیر امور خارجه تاجیکستان گفت: "بلافاصله مجموعه ای از اقدامات برای تقویت حفاظت از محیط بیرونی سفارت اتخاذ شده است، نیروهای اضافی طالبان (جنبش تحت تحریم سازمان ملل به دلیل فعالیت های تروریستی) مقامات، توانایی های سرویس اطلاعاتی و ضد جاسوسی افغانستان تقویت شده اند."
رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه گفت: امیدواریم سازمان دهندگان این اقدام تروریستی و عاملان آن در آینده بسیار نزدیک به مجازات محکوم شوند.
گفتنی است، پیشتر یک منبع به وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که در نتیجه یک انفجار در مجاورت ورودی بخش کنسولی سفارت روسیه در کابل، دو کارمند سفارت روسیه در کابل کشته شدند.
منبع افزود: یکی از کشته شدگان شاه محمود منشی دوم سفارت است و دیگر آن یک افسر امنیتی سفارت می باشد.
در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: "پنجم سپتامبر، ساعت 10:50 به وقت کابل، در مجاورت ورودی بخش کنسولی سفارت روسیه در کابل، یک ناشناس یک وسیله انفجاری را منفجر کرد."
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала