انفجار در نزدیکی سفارت روسیه در کابل یک اقدام تحریک‌آمیز علیه روابط روسیه و افغانستان است

© Photo / Russian Embassy in Afghanistanسفارت روسیه در کابل
سفارت روسیه در کابل  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.09.2022
عضو شوید
واسیلی کراوتسوف، کارشناس امور افغانستان می‌گوید که انفجار در نزدیکی سفارت روسیه در کابل یک اقدام تحریک‌آمیز علیه روابط روسیه و افغانستان است.
به گزارش اسپوتنیک، آقای کراوتسوف گفت: این حمله تروریستی یک اقدام تحریک‌آمیز علیه روابط روسیه و افغانستان است. این اقدام از پیش آماده شده بود، به دنبال دلیل و بهانه‌ای او بودند و آن را پیدا کردند و دست به حمله تروریستی زدند.
وی افزود: گروه تروریستی که این حمله را انجام داده است، خودش آن را اعلام خواهد کرد. هدف این حمله برهم زدن توافق‌نامه همکاری‌های سیاسی، تجاری و اقتصادی بین روسیه و افغانستان است. به گفته دشمنان روسیه، روسیه در افغانستان جای ندارد، روسیه نباید نقشه ها و اقدامات مخالفان روسیه و افغانستان را با هم اشتباه بگیرد. برای این، تعدادی از اقدامات انجام شد، از هیچ رسوایی درست شد، و این اقدام تروریستی به عنوان یک پاسخ از سوی "مسلمانان واقعی" رخ داد.
به گفته این کارشناس، توافقات اخیر در سفر نورالدین عزیزی سرپرست وزارت صنعت و تجارت طالبان، "مخالفان روسیه در افغانستان را عصبانی کرده است".
وی گفت: در مورد تعامل روسیه و افغانستان، این معلوم است: از همان آغاز حوادث سال گذشته - انقلاب 15 اگست 2021 – روسیه تعامل سازنده با طالبان داشت. این امر هم امریکایی‌ها و هم بریتانیایی ها را عصبانی کرد. در سال جاری، همکاری بین روسیه و افغانستان توافق‌نامه های خاصی را به دست آورده است. همانطور که می دانید، اخیراً یک هیئت به ریاست وزیر تجارت، دیداری داشت که طی آن توافقات مشخصی حاصل شد و برنامه هایی برای تحویل به افغانستان در قالب معاملات پایاپای تنظیم شد.
واسیلی کراوتسوف افزود: طبیعی است که این موضوع مخالفان روسیه در افغانستان را بیش از پیش عصبانی می‌کند. یک بار دیگر تکرار می‌کنم به گفته دشمنان روسیه، روسیه در افغانستان جایی ندارد. فقط آن دسته از نیروهای سیاسی خارجی که در کارزار نظامی-اشغالگری دچار شکست کامل شدند، به نظر آنها، می توانند آنجا حکومت کنند.
صبح روز دوشنبه یک منبع آگاه به اسپوتنیک گفت که این انفجار در نزدیکی کابل، جایی که ساختمان سفارت روسیه در افغانستان در آن قرار دارد، رخ داده است. به گفته این منبع، در این انفجار 15 تا 20 نفر کشته یا زخمی شدند.
این انفجار در حالی رخ داد که دانشجویان برای دریافت ویزه تحصیلی‌شان به سفارت روسیه رفته بودند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала