اعلام آمادگی هند و چین برای خرید زغال سنگ افغانستان

© @https://twitter.com زغال سنگ
زغال سنگ   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.09.2022
عضو شوید
اکنون بزرگ‌ترین خریدار زغال سنگ افغانستان، پاکستان است؛ اما کابل به دنبال بازارهای تازه برای فروش زغال سنگ کشور است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، مسوولان وزارت معادن و پترولیم طالبان می‌گویند که هیات‌های جداگانه از هند و چین چندین بار درباره خرید زغال سنگ با این وزارت گفتگو کرده اند و تلاش‌ها برای افزایش صادرات زغال سنگ کشور ادامه دارد.
عصمت الله برهان، سخنگوی وزارت معادن و پترولیم طالبان، گفت: "هیات‌های چینی خیلی زیاد آمده و اونا می‌خواهند که یک راه باشد که پر از خطرات نباشد راه‌های آسان باشد، آنها کوشش دارند از راه بدخشان شود خو البته آنجا ما سرک نداریم تا سرک جور شود ممکن راه‌های اونا برش بسنجد از راه‌های چابهار هم شود".
اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری می‌گوید که معدن‌های زغال سنگ زمینه کار را به صدها شهروند کشور ایجاد کرده است.
خانجان الکوزی، عضو هیات مدیره اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری، گفت: "اضافه از ده تا پانزده درصد فعلا تشبث که به وجود آورده همین زغال سنگ و انتقال صادرات ما هستند".
از سویی‌هم، اداره ملی ستندرد در نظر دارد که به هدف تثبیت کیفیت زغال سنگ و اعتبار آن در بازارهای جهانی، یک آزمایشگاه فعال کند.
عاشق الله وزیری، سخنگوی اداره ملی ستندرد، گفت: "می‌خواهیم که لابراتوار زغال سنگ را فعال بسازیم ما تثبیت می‌کنیم کیفیت زغال سنگ خود را که زغال سنگ ما چقدر کیفیت بالا دارد و همین است که بلاخره در بازارهای جهانی زغال سنگ ما را در رده‌های بلند کیفیت همین تصدیق که ما برایشان می‌دهیم، حساب می‌شود".
آمارهای وزارت معادن و پترولیم نشان می‌دهند که پس از افزایش تعرفه زغال سنگ، صادرات آن به پاکستان کاهش یافته است و در حال حاضر روزانه تا پنج هزار تن زغال سنگ کشور وارد پاکستان می‌شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала