هنگری نمیخواهد که روسیه تامین کننده‌گان مواد سوخت استیشن برق اتمی خود را تغییر دهد

© Depositphotos.com / Zoooom Здание парламента в Будапеште, Венгрия
Здание парламента в Будапеште, Венгрия - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.09.2022
عضو شوید
رهبری هنگری اعلام کرد که نمیخواهد روسیه تامین‌کننده مواد سوخت استیشن برق اتمی پاکس-1 خود را به امریکایی ها تغییر دهد.
به گزارش اسپوتنیک، پیتر شیارتو، وزیر امور خارجه هنگری و روابط اقتصادی خارجی هنگری گفت، ما قصد نداریم تامین کنندگان سوخت روسیه برای نیروگاه هسته ای پاکس-1 را به شرکت های خارجی تغییر دهیم.
"در مورد سوخت(NPP) پاکس-1، ما یک قرارداد معتبر با روس ها داریم که بر اساس آن، آنها به طور مداوم تامین می کنند، بنابراین هیچ فایده ای ندارد که به دنبال شریک دیگری باشیم... البته، من به همه پیشنهادات گوش خواهم داد، اما فایده ای نمی بینم، حداقل هنوز چنین پیشنهادی از کسی دریافت نکرده ام." آیا مشارکت شرکت امریکایی وستینگهاوس در تامین سوخت استیشن برق اتمی پاکس امکان پذیر است؟
Ядерный реактор на атомной электростанции Пакш в Венгрии  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.05.2022
روسیه تامین مالی پروژه هستوی هنگری را تضمین می کند
به گفته وی، در ماه اپریل، مواد سوخت استیشن ما از روسیه با طیاره به استیشن برق پاکس تحویل داده شد که دو سال ادامه خواهد داشت.
تنها استیشن برق اتیم هنگری، پاکس، در 100 کیلومتری بوداپست و پنج تا شهر پاکس قرار دارد. این استیشن طبق پروژه اتحاد جماهیر شوروی ساخته شد و چهار واحد با ریاکتورهای VVER-440 کار می کند. استیشن برق اتمی پاکس اکنون تقریباً نیمی از برق هنگری را تولید می کند و با برنامه ریزی برای راه اندازی دو واحد جدید پاکس، انتظار می رود این سهم دو برابر شود. رهبری این کشور بارها تاکید کرده است که برای هنگری برق هستوی راهی برای تضمین امنیت انرژی آن است.
در پایان سال 2014، روسیه و هنگری اسنادی را در مورد ساختن استیشن های برق جدید شماره 5 و 6 با نیروگاه‌های ریاکتور در NPP پاکس مطابق با پروژه پیشرفته روسیه VVER-1200 امضا کردند که مطابق با مدرن‌ترین استانداردهای قابلیت اطمینان و اطمینان است. ایمنی گزارش شده است که روسیه به هنگری وام دولتی تا سقف 10 میلیارد یورو برای پروژه پاکس-2 خواهد داد و تمام هزینه کار 12.5 میلیارد یورو خواهد بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала