طالبان مالیه تکت طیاره‌ها را افزایش داده است

© Photo / Ariana Afghan Airlinesشرکت هوایی آریانا با سرمایه‌گذاری شرکت هوایی العربیه توسعه می‌یابد
شرکت هوایی آریانا با سرمایه‌گذاری شرکت هوایی العربیه توسعه می‌یابد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.09.2022
عضو شوید
طالبان، مالیه تکت طیاره‌ها را در پروازهای خارجی و داخلی افزایش داده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، رئیس میدان هوایی کابل می‌گوید که بر بنیاد تغییرات جدید، بیست‌وپنج دالر مالیه در تکت‌ پروازهای خارجی و پنج دالر در تکت‌های داخلی افزایش آمده است.
از سویی‌هم، برخی از شرکت‌های هوایی، این تغییرات در مالیه خدمات میدان‌های هوایی کشور را به زیان مسافران می دانند.
عبدالهادی حمدان، رئیس میدان هوایی کابل می‌گوید که سر از اول سپتمر سال 2022 میلادی، در تکت‌های خارجی مسافران 25 دالر و در تکت‌های داخلی 5 دالر افزایش آمده است.
وی گفت: "این که در این جا خدمات زمینی از سوی شرکت گاک یک شرک خدماتی است، پیش برده می شود، برای پوره کردن مصارف آن این تصمیم گرفته شد که باید تکت مسافران که فیصدی جزئی است، اضافه شود".
محمد داوود شریفی، مشاور ارشد شرکت هوانوردی کام ایر می‌گوید که با این افزایش، مالیه هر مسافر که به خارج از کشور سفر کند، به شصت و پنج دالر میرسد.
وی گفت "تکت های که قبلا ایشو شده، او را گفتند که معاف است از این به بعد ما که می‌گیریم نتیجه‌اش را سه چهار روز بعد معلوم می‌شود، خامخا تاثیر می‌کند. در قیمت‌اش و مسافر هرات ما نسبت به دیگر روزها امروز کم بود".
از سویی‌هم، مسوول یک شرکت گردشگری می‌گوید که پس از افزایش مالیه خدمات میدان‌های هوایی، بهای تکت طیاره‌ها افزایش یافته است.
قیس سهرابی، مسوول یکی از شرکت‌های گردشگری گفت: "به مردم خیلی مشکل تمامی میشود، هر قدر تکت بلند شده برود مشکلات مردم زیاد می‌شود، به خاطریکه در این شب روز مشکل اقتصادی مردم خیلی زیاد است".
مالیه خدمات میدان‌های هوایی افغانستان از سال 2013 میلادی به اینسو رو به افزایش است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала