- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

گزارشی از تلاش خبرنگاران اوکراینی و غربی برای پیوستن به کاروان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی

© Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر Автомобили с делегатами МАГАТЭ в пункте пропуска Васильевка на пути к Запорожской атомной электростанции
Автомобили с делегатами МАГАТЭ в пункте пропуска Васильевка на пути к Запорожской атомной электростанции - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.09.2022
عضو شوید
وزارت دفاع روسیه گزارشی را درباره خبرنگاران اوکراینی و غربی که تلاش برای پیوستن به کاروان هیات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی داشتند، منتشر کرد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه با نشر گزارشی اعلام کرد که در صورت تصرف نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا در 1 سپتبمر، "نمایندگان رسانه‌ای" ویژه اوکراین، ایالات متحده و بریتانیا باید در مورد انتقال آن تحت کنترول کی‌یف گزارش می‌دادند.
در گزارش همچنان آمده است که برای آماده سازی عملیات تصرف نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا توسط رژیم کی‌یف، موترهایی با خبرنگاران اوکراینی و غربی به کاروان هیات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی متصل شده بودند.
این وزارتخانه می‌گوید که کی‌یف بر خلاف سناریوی ماموریت مورد توافق در سطح آژانس و سازمان ملل، اقدام تحریک آمیز در نیروگاه زاپروژیا انجام داد.
وزارت دفاع روسیه می‌گوید که اجازه عبور به قلمرو تحت کنترول روسیه در منطقه زاپروژیا قرار بود کاملا طبق لیست‌های ارائه شده توسط سازمان ملل و وزارت دفاع روسیه انجام شود.
در گزارش همچنان آمده است که نمایندگان اوکراین و رسانه‌های دیگر که قرار بود کارشناسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را از قلمرو تحت کنرول رژیم کی‌یف در تاریخ 1 سپتمبر به نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا همراهی کنند، در لیست‌های مورد توافق قرار نداشتند.
وزارت دفاع روسیه افزود: برای حفظ امنیت ماموریت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در نیروگاه زاپروژیا، به افراد خارجی (در لیست قرار نداشتند) که تلاش برای عبور از خط مرزی داشتند، متوقف و اجازه داده نشد.
گزارش می‌افزاید که طرف روسی ورود بیش از 60 روزنامه نگار از فرانسه، ایالات متحده، چین، دنمارک، جاپان، آلمان، ترکیه و سایر کشورها به نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا را تضمین کرد.
وزارت دفاع روسیه گفت خبرنگارانی‌که اول سپتمبر به انرهودار رسیده بودند شاهد یک تلاش نافرجام برای حمله به نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا توسط خرابکاران اوکراینی بودند.
این وزارتخانه اضافه کرد: خبرنگاران که به انرهودار رسیدند و در یک پناهگاه بمب پنهان شده بودند، گلوله باران منطقه زپروژیا و مناطق مسکونی شهر توسط توپخانه اوکراینی را مشاهده کردند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала