خواست روسیه از آمریکا برای ادامه تماس ها در مورد تمدید پیمان استارت نو

© Photo / Kent WangЗдание Российского посольства в Вашингтоне
Здание Российского посольства в Вашингтоне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.09.2022
عضو شوید
سفیر روسیه در واشنگتن از ایالات متحده آمریکا خواست تا به تماس ها در مورد تمدید پیمان موشکی استارت ادامه دهد.
به گزارش اسپوتنیک، آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در ایالات متحده روز جمعه دوم سپتمبر در بیاناتی گفت: روسیه از ایالات متحده می خواهد که به تماس ها از طریق کانال های دیپلماتیک ادامه دهد تا بازرسی ها بر اساس معاهده اقدامات کاهش بیشتر و محدود کردن تسلیحات تهاجمی استراتژیک (استارت نو) ازسر گرفته شود.
آنتونوف گفت: "به‌جای فریب‌های رسانه‌ای گمراه‌کننده، ما از ایالات متحده می‌خواهیم به تعامل از طریق کانال‌های دیپلماتیک ادامه دهد تا فعالیت‌های بازرسی بر اساس برابری بپیش بینی شده در پیمان استارت را از سر بگیرد."
پیش از این در تاریخ 31 آگست، سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت که کشورش و ایالات متحده برگزاری نشست منظم کمیسیون مشورتی استارت را بررسی خواهند کرد.
معاون وزیر خارجه روسیه در این باره اضافه کرد که طرف روسی از ایالات متحده می‌خواهد که به همکاری برای ازسرگیری بازرسی‌ها در اسرع وقت بر اساس معاهده کاهش تسلیحات تهاجمی راهبردی "استارت نُو" ادامه بدهد.
در همین حال دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه نیز به نوبه خود خاطرنشان کرد، در حال حاضر سیگنال هایی در مورد از سرگیری روند مذاکرات با واشنگتن در مورد استارت وجود دارد، اما بحث ها باید "با توجه به نگرانی‌ها و منافع متقابل" انجام شود.
استارت جدید، پیمان کاهش تسلیحات هسته‌ای میان آمریکا و روسیه به شمار می‌رود که در سال 2010، در پراگ، پایتخت جمهوری چک به امضا رسید. دیمیتری مدودف، رئیس جمهور وقت آمریکا که در سال 2010 استارت جدید را با باراک اوباما، رئیس جمهور وقت آمریکا امضا کرد.
آمریکا و روسیه تحت این قرارداد جدید، اجازه دارند حداکثر 1550کلاهک را مستقر کنند؛ حدود 30درصد کمتر از محدودیت اعمال شده در سال 2002.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала