جبهه مقاومت: در جریان یک سال گذشته ۷۱۵ جنگجوی طالبان کشته و ۱۲۱ نیروی ما جان باخته است

© National Resistance Front of Afghanistanکشته شدن بیش از 300 جنگجوی طالبان در درگیری با جبهه مقاومت 
کشته شدن بیش از 300 جنگجوی طالبان در درگیری با جبهه مقاومت  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.09.2022
عضو شوید
جبهه مقاومت ملی افغانستان از کشته‌شدن ۱۲۱ نیروی خود و ۷۱۵ جنگجوی گروه طالبان در جریان یک سال خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از اطلاعات روز، جبهه مقاومت ملی افغانستان به رهبری احمد مسعود نوشته است، که در جریان یک سال پسین ۱۲۱ نفر از نیروهای این جبهه از سوی گروه طالبان کشته شده‌اند.
این جبهه امروز (شنبه، ۱۲ سنبله) با نشر یک گزارش سالانه، مدعی شده است، که در جریان یک سال بیش از ۷۱۵ عضو طالبان توسط افراد "جبهه مقاومت" کشته و صدها طالب دیگر زخمی شده‌اند.
جبهه مقاومت افزوده است، که شمار نیروهای این جبهه به سه هزار نفر می‌رسد و این نیروها در پنج ولایت شامل پنجشیر، بغلان، تخار، بدخشان و کاپیسا حضور دارند.
این جبهه در گزارش سالانه‌ی خود طالبان را متهم به برخورد غیرانسانی با اسیران جنگی کرده و گفته که این گروه ده‌ها غیرنظامی را به‌ اتهام همکاری با "جبهه مقاومت" تیرباران کرده‌ است.
جبهه مقاومت نوشته است، که در این جریان ده‌ها نفر از نیروهای طالبان را پس از اسارت آزاد کرده و با آنان برخورد انسانی و اسلامی داشته است.
تخار - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.09.2022
تیرباران دو اسیر جبهه مقاومت از سوی جنگجویان گروه طالبان در تخار
در گزارش این جبهه آمده است، که طالبان پس از چیرگی بر افغانستان، در ولایت‌های مختلف دست به کشتارها و جنایت‌های ضد بشری زده‌اند.
جبهه مقاومت مدعی شده است، که بیش از دو هزار و ۲۲۹ نفر از نظامیان پیشین و غیرنظامیان به‌شمول کودکان و زنان، خبرنگاران و فعالان مدنی و سیاسی در جریان یک سال توسط طالبان بازداشت، شکنجه و تیرباران شده‌اند.
جبهه مقاومت می‌گوید، که این آمار با اتکا به منابع معتبر، بزرگان و باشندگان محل، اعضای خانواده‌های قربانیان و فعالان مدنی گردآوری شده است.
به گفته‌ این جبهه، بلندترین میزان تیرباران افراد بی‌گناه از سوی طالبان در ولایت‌های پنجشیر، اندراب‌ها و خوست بغلان و تخار است.
یادآوری می کنیم، که منابع مستقل مردمی نیز بارها طالبان را متهم به کشتار غیرنظامیان در مناطقی که این گروه با مقاومت مسلحانه مواجه شده، متهم کرده‌اند. از جمله این گروه با حمله به مواضع نیروهای مولوی مهدی مجاهد، فرمانده پیشین هزاره‌تبار خود در بلخاب متهم به کشتار دست‌کم ۵۰ غیرنظامی شده‌اند. طالبان این اتهام را نادرست می‌خواند. این گروه تاکنون به گزارش "جبهه مقاومت" واکنش نشان نداده‌ است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала