تعویق پرتاب راکت به ماه از سوی ناسا

© Photo / NASAТопливный бака перспективного сверхтяжелого носителя SLS
Топливный бака перспективного сверхтяжелого носителя SLS - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.09.2022
عضو شوید
ناسا پرتاب راکت به ماه را به دلیل نشت سوخت به تاخیر انداخت.
به گزارش اسپوتنیک، ناسا پرتاب راکت به ماه را به دلیل نشت سوخت به تاخیر انداخت.
سخنگوی ستاد ماموریت آرتمیس 1 در جریان یک پخش زنده گفت، که ناسا پرتاب یک راکت فوق سنگین به ماه را برای دومین بار پس از مواجهه با نشت سوخت هنگام سوخت گیری به تاخیر انداخته است. مهندسان سه بار موفق نشدند لوله هشت اینچی را که هایدروجن مایع را به مخازن پرتاب کننده SLS با فضاپیمای Orion در بالای آن می برد، ببندند.
یکی از سخنگویان ناسا گفت: "چارلی بلک ول تامپسون، مدیر پرتاب، به تازگی لغو تلاش پرتاب امروز، دومین تلاش برای پرتاب را اعلام کرده است. تاریخ عرضه جدیدی هنوز اعلام نشده است".
ناسا پیش از این گفته بود، که اگر پرتاب دوباره در روز شنبه انجام نشود، تلاش بعدی تا روز دوشنبه امکان پذیر نخواهد بود. اکنون کارشناسان در حال پمپاژ اکسیجن و هایدروجن از مخازن راکت هستند که در محل پرتاب فرودگاه فضایی کیپ کاناورال در فلوریدا نصب شده است.
برنامه آرتمیس از نظر اهمیت با ماموریت های آپولو قابل مقایسه است که با فرود خدمه روی ماه به اوج خود رسید. Artemis-1 آماده سازی برای پروازهای سرنشین دار است که اولین آن، ماموریت Artemis-2، برای سال 2024 برنامه ریزی شده است. بازگشت خدمه به ماه برای سال 2025 در طول ماموریت Artemis-3 برنامه ریزی شده است. پرواز Orion به عنوان بخشی از Artemis-1 برای 37 روز طراحی شده است و پس از آن در اقیانوس آرام به پایین پرتاب می شود. سه مانکن مجهز به حسگرها روی کشتی در مدار ماه قرار خواهند گرفت که بارها و سطوح تشعشعی را که خدمه واقعی در آینده تجربه خواهند کرد، ثبت خواهند کرد. به گفته ناسا، در طول این مأموریت، چندین ماهواره مصنوعی کوچک، از فضاپیمای Orion نیز پرتاب خواهند شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала